Reiseåret 2023 ble det ikke noe av for min del. I mars måned ble jeg syk og sykemeldt. I april ble jeg diagnostisert med kreft som ble fjernet ved operasjon på Rikshospitalet i slutten av mai. Fra midten av juli og fram til 21. desember gjennomgikk jeg en knallhard cellegiftkur ved Drammen og Kongsberg Sykehus som gikk hardt utover den fysiske formen. Så bortsett fra noen uker innlagt på sykehus var jeg pent nødt til å være hjemme mesteparten av året. Men erklært frisk ble jeg, og uti januar i år var jeg tilbake på jobb igjen, 15 kilo lettere enn før jeg ble syk.
Så med ekstra høy reiselyst, mye ferie til gode fra 2023 og et behov for opptrening og rekonvalesens i et varmere klima, begynte jeg å gruble på hvilke reisemål som kunne være aktuelle for et opphold i februar måned. Kandidatene var Thailand, Kanariøyene og Florida, og jeg valgte til slutt gode gamle Florida der jeg har vært en del ganger før. Da jeg bestilte turen var formen fremdeles noe skrøpelig, så en enkel reise med få flybytter ble prioritert. Så det ble KLM til Amsterdam og Delta direkte til Orlando i økonomi pluss som ble valgt.
Reiseruta for både tur og retur.