View Single Post
Old 02-03-2020, 23:44  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
OBB 19 En tur til New Zealand

Hadde lenge hadd lyst til en tur til New Zealand, så fikk jeg noen gode input fra forumet at Rarotonga og Aitutaki måtte også besøkes. Jeg hadde 4 uker til rådighet, så utfordingen var å pakke alt sammen på så kort tid. Jeg fant raskt ut at å rekke over begge øyene var bare å glemme, så jeg tok litt elle, melle og valgte sørøya. Jeg fikk også tips på forumet at det var verdt å besøke Rarotonga og Aitutaki mens jeg var på andre siden av kloden, så jeg slo til på den også mens jeg var i nabolaget.


Jeg valgte å fly med Korean østover, da jeg har aksjene mine i Skyteam. I tillegg hadde jeg lyst til å fly 747-8, samt jeg fikk prøvd ut et nytt selskap. Returen blei med China Southern Airlines, som passet best på reisetid og layover.




Jeg troppet opp på flyplassen med ikke alt for god tid, så jeg rakk ikke å lounge før jeg kom meg avgårde.
12. desember 2019, 13.25
KLM
KL1475 Glasgow – Amsterdam
Business 2A
PH-BGR Boeing 737-800
Flytid 1 time 15 min



Fikk denne hyggelige gesten fra KLM


Flighten fra Seoul til Auckland var ikke med KL codeshare, så de hadde ikke fått med seg at jeg skulle lengre enn Seoul.

Vi kom oss avgårde og mat og drikke blei servert, måtte ha ei lita flaske med boblevann for å feile meg selv.





Ikke mye spennende å se over Nordsjøen


Jeg hadde veldig god tid på Schiphol, så jeg fikk en kort audiens hos de som satt fremme i nesen.

PH-BGR Boeing 737-700 KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


Siden taktikken var å holde seg våken på neste flight, testet jeg en av de nyåpnede fasiltetene på non-schengen loungen til KLM.





Etter noen timer i horisontalstilling tok jeg meg en spasertur rundt omkring for å strekke
på beina.


PH-BVF Boeing 777-300ER KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


PH-BVD Boeing 777-300ER KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr



Det nærmet seg tid for å boarde, så jeg ruslet bort til gaten og fant maskinen som skulle ta meg over natta til Seoul

HL8212 Airbus A330-200 Korean Air Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

RJon is offline   Reply With Quote