View Single Post
Old 02-06-2014, 10:14   #505
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: NSOC night stop-over costs

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Takk for input som jeg trakk fra ennen träd herover hvor temaet er fulltreffer !
Du sier at det gjelder 'store belöp', det tror jeg sikkert er tilfellet ... videre sier du at NSOC PR CREW ble senket 1,500 SEK pr dögn i SAS' konkurs-reddende krise-avtale med Crew Unions... när du sier 'PR CREW' mener du da 'pr crew member' (pr individ) eller pr 738 eller A320 crew av seks members ? Hva kan du videre nevne om bokholder-behandling av min liste av 9 NSOC items, jeg mistenker at sammenlagt kunne kanskje NSOC beregnes til noen 24,000 SEK/2400€/3,000$ pr fly pr overnatting "ute", kanskje bare 2/3dje-deler derav när flyet overnatter v/homebase ? hvis dagen etter flyene avleverer 6 reiser, innregnes NSOC til 500 $ pr flyreise under 'cyclic costs' ??, eller hvis man produserer 8 flighter neste dag blir imputeringen satt ned til 375 $/flight, 25 % billigere ?? Kan du bekrefte om anslagsmessig er jeg eller ikke 'langt ute pä jordet" ? Hva er typiske Trip Costs m/A320 OSL-LHR kl 17h:00 en hverdag, og hvor mye veier NSOC inn i dette tallet ?
Tallet mitt er per crew Member. Altså per person.
Detaljene rundt de ulike beløpene kan jeg ikke opplyse om, i alle fall ikke de tallene jeg selv benytter i mitt arbeid. Men jeg jobber da mest med gjennomsnittstallene per crew member. For meg i min jobb er ikke enkelttallene viktig. Men jeg kjenner noen av tallene, og enkelte av benevnelsene dine, dog ikke alle ;-)
Men mye av dette vil du kunne finne svar på i årsrapporten til selskapene vil jeg tro.
Men jeg kan generelt si at jeg tror ikke du er helt på jordet i forhold til utregningene dine.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote