View Single Post
Old 22-01-2018, 23:18  
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Lufthansa LH431 Chicago-Frankfurt First Class

Jeg fikk meg gode 4 timer på øyet før det var tid for frokost. Selv med madrass, en god pute og dyne, så synes jeg det er vanskelig å sove dypt nok på fly. Jeg våknet nok et par ganger i løpet av natten, men fikk en grei nok hvile.

Da jeg våknet litt før 06, og gikk en tur på lavatory for å få litt vann i trynet, så tilbød Vera meg frokost. Jo takk, det skulle smake godt.

Tilbake i setet mitt så skulle jeg til å rette seteryggen opp, men da stormer Vera frem fra galley.
”But Miss Larsen, how does breakfast in bed sound?”
”Not too awful, I guess!”
”Please, have a seat, and I will serve you breakfast in bed!”

Hun reiste opp seteryggen min litt, sånn at jeg kunne sitte oppe i senga, og så dekket hun på bordet.

”What would you like for breakfast? We have scrambled eggs, bacon, fruit plate, yoghurt....”

”A little bit of everything, thank you! I want to try everything but I am still full from that delicious meal last night.. or should I say a couple of hours ago.”

Først ble jeg servert en potte med te og appelsinjuice.



Deretter kom en skål med frukt og yoghurt med bær på bordet.



Like etter fulgte hovedretten, eggerøre med bacon! Det smakte veldig godt, til å være laget om bord.



Beklager de litt mørke bildene, men kabinen var fortsatt mørk under min frokostseanse i senga. Amerikaneren purka og sov omtrent til vi lå på finalen i Frankfurt.



Etter frokosten nærmet vi oss dessverre Frankfurt. Dette var en flytur jeg virkelig ikke ville skulle ende. Vera og Stephanie var helt fantastiske, jeg kunne virkelig ikke vært mer heldig med crewet.

Kabinen ble ryddet og klargjort for landing. Stephanie, Vera og purser kom bortom og takket for seg og for turene. De synes det var veldig moro å ha meg med begge veier, og særlig at jeg satte så stor pris på detaljene i arbeidet deres.

Vi landet på 25C, samme rullebanen som vi tok av fra ca 44 timer tidligere, litt over klokken 07.

Etter landing oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg fortsatt satt i pysjamasen. Så etter at vi hadde parkert ved gate, så kom jeg meg inn på lavatory og fikk skiftet om, selv om jeg i retrospekt selvfølgelig skulle ha foretatt transfer på Frankfurt iført pysj!

Jeg takket så hjertelig for meg da jeg gikk av flyet, og la i vei mot passkontroll, tollpassering og utgang. Jeg hadde nemlig 9 timers layover i Frankfurt, og de skulle jeg jo selvfølgelig tilbringe i FCT.

Det som er elendig med Lufthansa F, er ankomst og transfer på FRA fra F til intra-Europe C. Man blir ikke møtt ved døra, kjørt til FCT eller First Class Lounge. Man må GÅ. Som en VANLIG flypassasjer. Makan.

Men jeg kom meg tilslutt gjennom passkontrollen og ut gjennom tollen. Like etter tollpasseringen møter jeg på Vera, hun takker nok en gang for turen og ønsker meg en fin layover i FCT.

Jeg kom meg forbi taxikøen og bort til FCT. 9 timer i FCT for å sove og dusje av meg den verste brodden av hodepinen. Det skulle bli finfint.

__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote