View Single Post
Old 04-01-2018, 16:05  
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Lufthansa LH430 Frankfurt-Chicago First Class

Da det gjenstod 1 time og 45 minutter til Chicago, ble pre-landing måltidet servert.


Bordet kan skyves helt bort og over ottomanen, slik at man faktisk kan reise seg opp selv med full oppdekking på bordet. Praktisk!



Jeg valgte sushi, som jeg så Vera hadde forberedt i galley da jeg strakk litt på beina. Dette ble presentert og servert på en veldig fin måte, men jeg skulle gjerne sett at de hadde en liten skål for å blande wasabi og soyasausen. Uansett, sushien smakte veldig godt og det var et mettende måltid. Jeg drakk min nye favorittrosé til sushien og det funket utmerket.





Til dessert valgte jeg iskrem med varme bær, en fantastisk avslutning på dette etegildet.



Etter desserten bestilte jeg en kopp te, og denne ble servert i en egen tea pot.



Etter at maten var ryddet av og kabinen så smått skulle klargjøres for landing, kom purser frem til oss igjen og lurte på hvordan turen hadde vært. Jeg svarte, som sant var, at jeg hadde hatt en fantastisk opplevelse og at Vera og Stephanie hadde vært helt strålende. Jeg fortalte også at dette var min første tur i F. Purser virket glad for skryten og lurte på mine planer for Chicago eller om jeg skulle videre.
”Nei, jeg skal tusle litt rundt, og bare kose meg, jeg har bare ett døgn der før jeg skal tilbake til Frankfurt.”
”Oh, skal du tilbake med oss i morgen? Vi flyr returen til Frankfurt i morgen i 16-tiden!”
”Ja, det skal jeg! Da gleder jeg meg til å treffe dere igjen!”

Purser takket for turen og ønsket på gjensyn. Et par minutter etterpå dukket Vera opp med et glass champagne til. ”Vi hørte du bare skal være i Chicago ett døgn og fly tilbake med oss i morgen, her er et glass champagne til, vi gleder oss til å fly med deg igjen!”



En halvtime senere begynte vi innflyvingen til Chicago O’Hare og vi hadde god utsikt over det blå vannet i Lake Michigan.





Vi landet på O’Hare 10 minutter forsinket, noe som er helt greit, tatt i betraktning den forsinkelsen på nesten 45 minutter ut fra Frankfurt.







Så var det på tide og si takk for turen og på gjensyn. Da alle de andre passasjerne i F hadde gått av, tok jeg et par ekstra bilder fra kabinen.





På vei ut, insisterte Vera på å ta et bilde av meg. Jeg er ikke vond å be, og stilte meg pent og pyntelig opp foran Lufthansa First Class-skiltet ved dør 1L.



På vei ut av flyet knipset jeg også et bilde fra business class-kabinen. Den så plutselig veldig "third world" ut etter en tur i F



Immigrasjonen gikk veldig greit, særlig når man kan bruke disse automatene. Jeg brukte 9 minutter fra flyet til curbside på utsiden av Terminal 5. Ny personlig rekord. Den forrige var på 17 minutter.

Jeg tok en Uber inn til Chicago sentrum, og var på hotellet cirka 1 time etter at jeg gikk ut av flyet! I Chicago fikk jeg innlosjert meg på hotellet mitt for natten, Park Hyatt Chicago, med utsikt mot Lake Michigan.

__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote