View Single Post
Old 04-04-2021, 04:01  
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Delta Utreise til USA 15. Mars 2021 under COVID-19

Med få flighter resten av kvelden var det svært lite folk i terminalen kor det meste av butikker etc. var stengt allerede. Det som fortsatt var åpent stengte 21:00

I nærheten av McDonald på non-Schengen …

… ligger YotelAir som var plassen eg skulle overnatte

Har overnatta flere ganger før her og er glimrende da man slippe å forlate terminalen for å komme seg til andre hotell som ligger rundt flyplassen.

Liker best dei romma med dobbeltseng, men siden det stort sett var snakk om ei natt søvn er enkeltromma heilt kurante også. Fikk rom 44 som var booka til 12:00 neste dag

Etter å få sjekka inn og satt fra seg bagasjen, rusla eg over til KLM Loungen for litt kveldsmat, seint på dag så maten var gammel og tørr dessverre

Baren var i lounge stengte alkoholserveringa kl. 21:00 allerede

Sov som en stein men blei vekk veldig tidlig av noen kinesere prata høglytt i gangen. Hadde kjøpte meg et par på smurte brødskiven kvelden før som eg hadde til frokost. Deretter en god dusj før utsjekk.

Som nevnt skulle eg ta en PCR test og siden det var fullt på selve flyplassen, hadde eg time 09:00 hos KLM Health Service som ligger ved Schiphol Oost

På vei ut av gjennom Schiphol Plaza passerte eg Planes @ Plaza, lenge siden eg hadde vert innom denne men den var dessverre stengt pga. COVID-19

Dette er vel en DC9?

CM56 motor?

Ikoniske tårnet på Schiphol

Prata med ei i KLM Lounge kvelden før som sa eg skulle ta Circle Line til Candaweg, disse gjekk kvar 10. min eller oftere

Hadde beregna god tid, så var litt tidlig ute ved KLM Health Service

PCR testen gjekk som vanlig raskt, så til sammen fire tester nå til en kostnad av $610

Så var det å vente på neste Circle Line tilbake til terminalen

Som sagt, disse gjekk ofte …

… og tok ikke lange kjøreturen

Vel igjennom sikkerhetssjekken så var eg faktisk tilbake på samme sted omtrent som eg hadde vert tidligere denne morgen, dvs. ved McDonald og YotelAir

En kollega som også skulle om bord fløy over med DL73 som gjekk før oss, så tok turen til E17 for å hilse på han i det han borda

En anna kollega kom fra Kroatia og skulle med samme fly som meg. Gjekk til gate D10 for å vente på OU450 ankomme

Fra denne gaten var god oversikt til Fokker’n som står parkert på taket. Har vert der mange ganger tidligere, usikker på om det var åpnet der nå?

Igjen til KLM Crown Longe for frokost som var stort sett OK, men mangla speilegg

Last edited by LN-REF; 04-04-2021 at 04:15.
LN-REF is offline   Reply With Quote