View Single Post
Old 11-02-2019, 09:48   #11
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Thumbs up Re: Innenrikstur i Ghana

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Talk for en eksotisk rapport. Ikke ofte det dukker opp trip reports fra selskaper jeg aldri har hørt om og Ghanesisk innenriks er jo ganske tynt dekket her [emoji13]
Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Takk for eksotisk og bra rapport.

Er dette flyselskapet på EU sin svarteliste?

Og har dere noen regler om hva dere flyr med i arbeid? Tror jeg hadde nektet hvis jeg måtte flydd ukjent selskap innenriks i Afrika. Men ukjent er kanskje bra, for da har en ikke hørt om at de har styrtet før

Snakket med en kontrolloperatør offshore en gang, og han hadde sagt opp i sin tidligere jobb etter at de ble sendt med jalla afrikaselskap på afrika rute. Aldri i livet om han skulle fly noe slikt tull igjen. Men nå skal det legges til at motoren "eksploderte" ved take off og flyet bråbremset på rullebanen.
Ingen flyselskap i Ghana er svartelistet av EU.
Det er EU sin svarteliste som gjelder, uten at jeg har funnet det i noe styringsdokument. Når det er sagt så ser jeg at jeg har reist med en av Afrijet's ATR i Gabon i fjor, som er omfattet av svartelista nå vertfall...

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Takk for flott rapport Rjon, nok en gang. Dette ble en hyggelig start på dagen med en kopp kaffe og TR fra Afrika
Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Takk for turen Selskap jeg aldri har hørt om.

Synes bildene var flotte jeg, men du har vel høyere standard enn det jeg har
Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Flott rapport. Mer eksotisk utbedes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
I alle dager! Jeg må ha skulket den dagen vi hadde Ghanesisk luftfart på skolen. Som Noen nevner litt lenger opp; ikke hver dag det dukker opp reisebrev fra et flyselskap man aldri har hørt om. Med et andre som bonus!
Hjertelig takk for rapportering
Takker så mye alle samme for hyggelige tilbakemeldinger!
RJon is offline   Reply With Quote