View Single Post
Old 23-02-2005, 14:10   #19
memphis_belle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
Default Re: KLM/Kenya Airways vs British Airways

Har akkurat flydd KLM OSL-AMS-MNL det var med 777 med ett PTV system som er veldig bra. Det var massevis av filmer. ca 70-80 stykker!! og man kunne starte , stoppe, spole filmene selv bak gardinen. KLM sin PTV er vel det beste jeg har sett saa langt.
Servicen var veldig bra, med stadig tilbud om drikke gjennom hele flighten. Vi fikk ogsaa iskrem halveis ut i flighten (midt paa natta)
Og det virket ikke noe trangere enn vanlig og maten var ogsaa helt grei.
Og i motsettning til visse andre flyselskap fikk jeg tilogmed sandwitch mellom OSL-AMS (Hurra)

Er derfor kjempefornoyd med KLM paa baade paa kort/medium og langtur (med ny 777).

Ba har jeg ikke flydd siden 1990 og da var BA ogsa helt greit, Men jeg ble veldig overasket over at jeg ikke fikk brus til maten. Kunne kun velge mellom kaffe eller te!!!! sykt!,Jeg kunne faa brus, men maatte vente til hun var ferdig med matserveringen forst. Fikk med andre ord ikke brusen for jeg var ferdig med og spise ( dette er daarlig)
laerte jo fort til neste tur med BA at jeg maatte sporre om ekstra brus slik at jeg hadde drikke til maten senere.

Air france er en helt annen sak. Skikkelig daarlig service, Dem som klager paa KLM bor ta en tur med AF.
Floy MNL-CDG med AF i fjor, og selv paa en dagflight , Vi reiste fra MNL ved 9 tiden om morgenen, Saa slukket dem alt lyset i kabinen rett etter at frokosten var servert. saa der satt jeg med morklagt kabin, lys vaaken. Og dem tente ikke lyset foer ett par timer for landing naar middagen ble servert. Ble du toerst i lopet av flyturen (ca 16 timer) maatte du selv gaa bak og hente drikke. Servic var ikke-eksisterende.
en fyr noen seterader foran meg, fikk huka tak i en flyvert og spurte etter drikke, men verten pekte bare bakover i flyet hvor drinketralla stod!
Den flyturen sugde skikkelig, men jeg haaper og tror at det var gaa sakte aksjon eller noe lignende. For AF var mye bedre aaret foer.
memphis_belle is offline   Reply With Quote