View Single Post
Old 18-11-2020, 18:18  
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Selvfølgelig er jeg enig i at pengene ikke skal ende hos kinesere eller amerikanske banker. Det er norske ruter og arbeidsplasser som skal reddes, ikke irske leasinghus.




Likevel kan man jo trekke inn en drøss med eksempler av selskaper som hadde blitt reddet for sine ''tidligere påfunn'', hadde Equinor blitt reddet av den norske stat hvis deres tap på 200 milliarder i USA hadde ført til at selskapet hadde blitt konkurstruet? antakeligvis ja, til tross for at de kastet bort nesten 200k på en kalkun.


Måten ledelsen i selskapet omtales her inne blant enkelte (ikke dere, men andre) synes jeg også nesten er forkastelig. Det å kunne lese mellom linjene at man mener man vet bedre og kunne gjort en bedre jobb selv, synes jeg blir drøyt. Jeg setter pris på gode analyser og kunnskap, men husk at alle har rett i etterpåklokskapens navn
Å omtale selskapets passasjerer som noen som bare er ute etter turer til Krakow for 199kr eller billige billetter for å komme seg til sitt feriehus i Spania, synes jeg også er litt respektløst. Ja, det er noen, men det er en liten prosent, og denne prosenten flyr også andre selskaper.

Personlig tror jeg NAS nå har noe av den beste ledelsen den kunne hatt akkurat nå. Teamet til Schram har jeg stor tro på. Men det er vel ikke noe tvil om at litt mer fokus på drift og mindre på vekst hos den tidligere ledelsen kunne ført til et litt annet bilde idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote