View Single Post
Old 06-01-2017, 08:05   #268
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,251
Default Re: Ving, Norwegian, andre selskaper og etterinnkreving av passasjeravgiften

Etter diverse mailer etter at jeg betalte nektet Norwegian å gi seg. De unnlot stort sett å svare på det jeg spurte om. Men de presterte å si da jeg presset dem på utsagnet fra mars 2016 om at avgiften var bakt inn at:

Norwegian har vid ett flertal tillfällen påpekat att vi inte lagt på ett schablonbelopp (80/88 nok) för att kompensera en passageraravgift som inte tagits beslut om och därmed heller inte genomförts. Det stämmer att Norwegian höjde priserna under en kort period i vintras men priserna blev snabbt justerade på grund av minskad efterfrågan, detta i enlighet med allmän tillämpling i branschen. Som i alla andra flygbolag styrs även Norwegians priser av tillgång och efterfrågan. Alla avgifter isoleras från grundpriset och under bokningsprocessen ser man om en ny skatt tillkommer.

Sekningen av prisen p.g.a. minsket etterspørsel ble iallefall ikke annonsert i media. Jeg har gitt meg, men det er synd at Norwegian opptrer så udugelig.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote