View Single Post
Old 03-08-2009, 00:55   #1
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default OCJ-POT-KIN '80 TALLET

Tenkte jeg skulle slenge en liten sak fra em annerledes tur som vi hadde på midten av '80 tallet. Etter noen heftige dager i Ocho Rios så vi ikke syn på fler timer i bil over fjellet, så da tok vi kontakt med det lokale selskapet og fikk booket 4 billetter ocj-kin, ikke spør om pris, men det var sikkert ikke dyrt Vi kom iallefall frem til flyplassen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Boscobel_Aerodrome

en artig liten plass, bevertningsmulighetene bestod av 1stk 300ltr Elto kjøleskap med kjetting rundt så en kunne tro det var nasjonalbanken som hadde gullet der, det viste seg, etter at vi fikk tak på en med nøkkel, den lokale sheriffen, at det var viktig å passe på skattene, 6 Heineken

Etter litt lesk, tok vi en spasertur ut på Apron, ja døra var åpen og det var fullt lovlig, der ute stod der noen flyvedyktige småfly, og et som ikke var det lengre, men det hadde de dytta uti bushen for å frigi plass. Etter en stund kom flyet vårt, husken er så som så men det var dette selskapet iallefall:



Her entret vi og dermed så var flyet fullt etter min hukommelse, dvs. der satt 4 lokale skjønnheter ob i tillegg til kapteinen og 1 loadmaster som skulle av i POT, POT - heftig kode gitt
Synes jeg hører diskusjonen, hvor så du bagasjen din sist, I POT, jeg spurte ikke hva du tar.....

Vel etter t/off så begynner kapteinen og konsentrere seg om det som skjer ut vinduet på hans venstre side mens venstre skulder ukontrollert rykker opp og ned, dette fortsetter til vi lander i Kin., der spretter kapteinen ut og er inne på kontoret før vi får løsna setebeltene.
Når vi er på vei inn kommer han smilende tilbake, takker oss for turen og ønsker oss en god dag, hm ikke viste jeg at det var så saliggjørende å late vannet, eller har det noe med hvor vi kom fra P. f.eks

Stilig tur iallefall, kjekt å prøve noe nytt, ble med den ene gangen, for Trans Jamaica tilhører ikke de flygende lengre
krølle is offline   Reply With Quote