Thread: Dagens bilde
View Single Post
Old 25-06-2019, 13:20   #206
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Dagens bilde

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Til gengæld fik jeg aldrig fløjet DC-10 i løbet af mine 15 år i luftfart ............ men who knows, måske gik jeg ikke glip af noget!
Jeg har en god del turer i DC-10 og synes de var helt ok. Det eneste problemet var selvsagt midtsetene på 5-seteren, der satt man innesperret når det var fullt!
Men, når det ikke var fullt kunne man ha flaks og få fem(!) seter for seg selv. Har prøvd begge deler! Det var jo også veldig behagelig med 2-setere på vindusrekken. Et setearrangement DC-10 delte med TriStar.

Men gullsetet -og det beste av samtlige flytypers- må ha vært ekstrasetet i cockpit. Det var bak kapteinsetet og litt opp og til venstre. Herfra så man over skulderen på kapteinen ut forover og på venstre side var det et én meter høyt panoramavindu som gikk fra hoften og opp over hodehøyde. En utsikt som ingen før eller siden har vært i nærheten av å matche. Hadde gleden av å sitte der noen ganger, den turen jeg minnes best var en kveldsavgang fra JFK med klarvær opp hele østkysten. Fantastisk!
KnutW is offline   Reply With Quote