View Single Post
Old 11-07-2020, 00:39  
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,769
KLM Re: Heimreise frå USA 5. Juli 2020 under COVID-19

Vi hadde take off 17:08 mot øst, etter ca. 45 min kom dei rundt med matservering som bestod av en rett utan valg muligheter. Dette var Med Cavatoppi som var store makaroni med en slags gratinert ost på toppen. I tillegg reven gulrot med 5 store rosiner samt en Brownie til dessert. Drikke var kun softdrinks eller vann, ingen kaffi/te eller alkohol


Etter at dei hadde samla inn bretta, kom dei rundt med en plastpose med div. fast og flytande som skulle holde for resten av turen


Dette var flaske vann, to små bokser vann, boks brus, liten ost og crackers, to Oats ’n Honey, KitKat, Oreo kjeks og ei banan


Så blei alt lys og alle skjermer som ikkje var i bruk slått av og alle vinduer dimma ned til heilt mørkt. Men selvfølgelig er det alltid noken i nærheten av en som for en hver pris må ha lys og skjerm på uten at man bruker dette. Denne turen ingen unntak

Eg var trøtt av siste dager arbeid, så la meg i tre seteren og sov resten av turen uten å sjå en einaste film eller serie

Nermer seg landing i AMS, men tok først ei lita runde for å lande mot vest


Vårt fly ved gate E2 på Schiphol

Vel inne i terminalen blei vei møtt av Grensepoliti som sjekka passa til alle, dei knapt såg på mitt før eg blei vinka videre.

Det var litt fleire passajerer denne gangen enn tidligere, og langt fleire åpne butikker mellom E gater og passkontrol for Schengen




Også i passkontrollen var det fleire passasjerer enn sist,


samt at denne gangen var Self Service også åpent


Også mellom D og C gater var det nå åpne butikker samt at man kunne møte på andre passasjerer her også










Food Court oppe i 2. etasje var fortsatt stengt


Vi var sugne på en kaffi og en liten frokost så vi satte oss ned rett før passasjaen over til B gater


Mens vi satt her observerte vi relativt mange familer som kom inn via sikkerhetssjekken som var like ved, og det var til tider litt hektisk faktisk


Borte ved B-gater var det litt mindre aktivitet,


kor Tribune som eg pleier å stikke innom om eg har tida fortsatt var stengt
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote