Thread: Dagens bilde
View Single Post
Old 19-04-2019, 22:42   #139
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Widerøe Re: Dagens bilde

Quote:
Alt jeg har lært om fotografering i årenes løp ble snudd helt på hodet når jeg begynte å ta flybilder.
Dagens bilder er eksempler på et typisk flybilde og et som jeg personlig foretrekke. Hva synes dere?
For det første må jeg si at jeg synes du tar meget bra bilder, oversiktlig, bra vinkel og stram redigering. Jevnt over veldig god komposisjon!


Når det gjelder bildene av TC A333, synes jeg personlig du godt kan kutte av vingen utenfor motoren/halen. Det kan selvsagt diskuteres om man bør ha med hele flyet på bildet, men sant og si er jo ikke vingen noe særlig spennende. Vel og merke dersom det ikke er en spesiell detalj på f. eks. vinglet som må være med for å gjøre det komplett.

Vinkelen med lavt kamera synes jeg blir bra, den gir bildet det lille ekstra som skal til for å skille seg litt ut i mengden. Zoom gjerne langt inn på detaljer og nærbilder, det kan også gi en dramatisk og spesiell effekt. Litt «leking» med lys- og fargeeffekter i redigeringsprogrammet kan gi særs spektakulære nærbilder.

Kort oppsummert: «Keep up the good work», men varier gjerne litt med å gå nærmere av og til.
KnutW is offline   Reply With Quote