View Single Post
Old 16-01-2020, 09:36  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Nok en hallal jul og "nytt" flyselskap.

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Må si dere har hatt flaks med været. Det regnet noe voldsomt en uke før dere kom ned og de hadde sitt verste regnvær på 30 år noen dager etter at dere kom hjem. Og i natt kom det snø på det høyeste fjellet, Jebel Jais. Det skal visst være 3 gang det er registrert snø i UAE. Det ser ut til at regnværet er nesten borte i de neste 10 dagene i alle fall, så jeg håper vi ungår det verste drittværet. https://gulfnews.com/photos/news/pho....1579085074453
Jeg blir litt forvirret av "Jumeirah Beach" Jumeirah strekker seg 20km langs kysten i Dubai og det er jo bare sandstrand, dermed heter jo alt Jumirah Beach. Det blir det noe sånt som Askerlandet strand.
Line:Hvor skal dere i dag? Eline:Vi skal på jumirah Beach. Line: Det skal vi også, da sees vi der...…
Etter som Hotellet vårt koster ca det samme som dere betaler for drikke til lunsj, så er det ikke tilgang til noen privat strand, så jeg tenkte å prøve Black Palass Beach. Vi var på Kite Beach i fjor men det var litt mye bølger, så jeg håper Black Palass Beach ligger litt beskyttet av The Palm. Skjønt bade gjør vi mest på Hilton hotellet i RAK og stranda på Cornich'en Abu Dhabi må jo få ett besøk.
Dere kjørte vel bare rundt i Tesla, så da vet du ikke om Metroen går hele veien og det er slutt på Buss for Metro.
Vi hadde skremmende flaks med været - det lå på 28 hver dag med knallblå himmel og gode varme kvelder. (det regnet hvistnok litt en natt, men det bare vasket området litt) Dette er vel tiende gangen vi har vært der i desember og beste været vi har hatt. Det var en jul med 16 på dagen og da føles det meget kaldt i betong-hus.

Du har et helt område som heter Jumeirah og på en del av dette ligger seks hoteller fra Jumeirah-kjeden i en klynge som deler vel 2 kilometer (fantastisk) sand-strand. Den er vrien å komme inn på hvis du ikke bor på hotellene og det ligger vel på 1200 kroner per pers hvis man skal kjøpe seg inn (som kun er lov i lavsesong)

Vi var faktisk er par ganger på black beach før vi hadde adgang til Jumeirah privat-stranden og i international standard så err den meget bra, men har ikke toaletter osv. Det finnes en del beach cluber man kan kjøpe seg inn på der som ikke nødvendigvis er så dyre og da inkluderer lunsj eller lignende.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 16-01-2020 at 09:39.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote