View Single Post
Old 13-04-2021, 21:36   #1
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
OBB 19 Hjemreise fra Montevideo Februar -21

I februar var det dags for å reise hjem fra jobb i Montevideo, skulle bli godt å komme hjem etter 12 uker borte.

Reisen blei en liten melkerute denne gangen, på grunn av kansellerte fly og Covid-situasjonen.


Vi blei purret i halv 3tia for å bli busset til flyplassen for å ta covidtest, dette blei gjort om morgenen på grunn av flere som måtte ha negative tester innen 24 timer før avreise.
Det viste seg at vi var nesten en time for tidlig på flyplassen før testsenteret åpnet klokka 4.


Etter testen var det bare å finne seg til rette og vente


Det eneste som var åpent var Starbucks og McCafe, det var vertfall mulig å få seg noe å spise på en ellers så ganske forlatt flyplass.

Etter åtte lange og 7 breie med venting kom testresultatene i hal10tia.
Da fikk vi endelig sjekket inn og komt oss gjennom til avgangshallen.


8. februar 2021 10.50
Latam
LA8047
Montevideo – Sao Paulo
Økonomi 5F
PR-MHG Airbus A320
Flytid 2 timer 5 min

Boardingen var allerede i gang en time før avgangstid, da jeg kom igjennom til avgangshallen. Jeg var ganske så sigen, så jeg gikk rett ombord og satte meg.



Vi kom oss avgårde noe etter avgangstid på bane 06. Vi takset forbi en 727-frakter. Kameraet på telefonen var mer opptatt av å fokusere på regndråpene på utsiden av vinduet, så jeg fikk ikke den i fokus i det hele tatt gjennom linsa.




En eller annen liten by i Brasil


Latam bød på noe og drikke, samt potetgull og en energibar


Ett eller annet sted på kysten av Brasil nærmere Sao Paulo


Innflygingen til Sao Paulo, jeg er glad jeg ikke er fersk postmann eller taxisjåfør her.



Vi parkerte på Terminal 3, den internasjonale terminalen.


Etter ankomst tuslet jeg meg opp til Air France loungen og fikk meg en dusj og noe å spise.
Glemte å ta bilde, de hadde servering av et godt utvalg av småretter som sto i varmedisken. Det var bare å gå opp til en barriere og si hva man ville ha, så blei det bragt over.



Etter en stund ruslet jeg bort til gaten for å få verifisert dokumenter, samt å prøve å sjekke om det var mulig å få seg en oppgradering til et flottere sete. I følge de i gaten var det stapp fullt både i business og premium economy.


8. februar 2021 16.35
Air France
AF457
Sao Paulo - Paris
Økonomi 17C
F-HTYB
Flytid 10 timer 25 min

Jeg boardet tidlig og fant min seterad



Etter hvert som det fyltes opp med folk, kom det et par som hadde blitt splittet opp, og jeg tilbød meg å bytte sete slik de fikk sitte sammen. Jeg havet da på 16C, første rad på økonomi. Dette setet er ganske utsatt med beinplassen, da midtgangen på premium økonomi og økonomi er forskjøvet. Det er risiko for å få en tralle i beina om man strekker ut beina og de ikke er obs når de tar tralla igjennom gardinen. Jeg satt og drømte litt om hvor godt det hadde vert med et skikkelig sete, jeg var rimelig klar for å bare synke bak i en god stol siden jeg hadde vert våken 14 timer allerede.
Etter boardingen var bortimot ferdig gikk jeg frem til galleyen mellom business class og premium økonomi, og spurte pent om de hadde et sete lengst fremme, og hvor mye jeg måtte blø for det.

Etter å ha slanket Flying Blue kontoen en del havnet jeg plutselig på sete 9J.

Last edited by RJon; 13-04-2021 at 21:39.
RJon is offline   Reply With Quote