View Single Post
Old 26-01-2023, 18:14  
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: God torsdag til dere fra Manta Equador

God kveld fra Oslo. En dag litt i jetlagens tegn, sov ganske lite i natt, men har klart å holde meg våken på dagtid. Opplevelsen i passkontrollen i CPH var en ganske annen enn i SFO. Velkommen tilbake sa hun danske politidamen. Viktig å merke seg at E piren som SAS nå bruker for USA flyginger som regel (?) er et godt stykke unna B og A, mye lenger unna enn C piren som tradisjonelt ble brukt til USA og beyond. Så kan lønne seg å gå kjapt til passkontrollen om man har tight connection. Men siden vi var litt før rutetid ned så rakk jeg faktisk et kvarters tid i loungen også. C var stappfull i går, mens det virka som et ganske lavt belegg på Plus og Go. CPH forblir uansett en favoritt for connections til og fra USA og man slipper heldigvis ny sikkerhetskontroll når man kommer fra statene. Virker som man nå blir tatt bilde av både ved innreise OG utreise USA, gaten i SFO var ikke interessert i boardingkortet mitt så virker som de matcher bilde mot innreisebildet som blir tatt. Da jeg kom til tollen på OSL var det en kvinnelig stemme som ropte navnet mitt, viste seg å være en klassevennine fra klassen min på videregående som også hadde vært i SFO. Så var litt hyggelig å prate. Hun hadde sett meg ved gaten i SFO.

Nei overall er jeg glad for å være hjemme selv om man kan savne California litt mtp holka her i gården. Nei blir lenge til jeg drar til USA igjen om jeg i det hele tatt gjør det. Risken er for stor å bli nektet innreise og det virker som forståelsen er fryktelig liten for å ha reise til sære steder som interesse og hobby iallefall til land som USA ikke har vennlige relasjoner med. Jeg vil tro også Canada kan være problematisk også mtp at USA og Canada deler informasjon nærmest uhemmet med hverandre. Jeg får heller dra til Mexico som han grensevakta sa, tipper de gir beng i alle stempler eller bare holde meg til Europa hvor europeiske borgere stort sett kan krysse grensene uhindret. Til og med rumensk grensepoliti på et tog i ytre gokk stilte meg ikke noe spørsmål. Tipper norsk pass hører sjeldenhetene til der jeg var i Romania for å si det sånn.

Last edited by Hypern; 26-01-2023 at 18:22.
Hypern is offline   Reply With Quote