View Single Post
Old 12-02-2020, 19:33  
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: SAS har lagt seg ut med krenkenettet med ny reklamefilm

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hva er splittende i debatten? Jeg ... skjønner virkelig ikke. Du skriver "gjentar et en polariserende påstand i en veldig splittende debatt".

Hva er det som er problematisk med å påpeke noe "alle vet"? Er det provoserende å si en selvfølgelighet? Om jeg lager en film som handler om at jorda er rundt og derfor kan vi reise rundt og oppleve noe - er det da provoserende å bruke som poeng og nettopp argumentert som "provoserende" fordi "alle vet det"? :/

Hva er politisk korrekt ved å påpeke at få ting er "typisk skandinavisk"? Nå bor jeg i mitt tredje land, og jeg kan vel egentlig bare si at utover vår innesluttethet og latskap så finner jeg lite som er "typisk" særnorskt eller særskandinavisk.

Forsøker ikke forsvare reklamen, men jeg er enda svært uforstående over all krenkelsen og muligens litt etterhengende på hva som er problemet...
Jaja, som vanlig klarer du ikke lese det som jeg faktisk skriver og tillegger meg sitater som alle lett kan se at jeg ikke kommer med.

Det var en debatt for flere år siden i Norge om vi faktisk hadde en norsk identitet og om noe egentlig kunne kalles norskt. Det er vanskelig å argumentere for at det ikke var en polariserende debatt.

Jeg skriver "opplyste mennesker" og ikke "alle".
Jeg skriver heller ikke at jeg er indignert eller provosert, jeg bare påviser at de bruker en argumentasjonsteknikk som ikke er logisk gyldig.

Hovedpåstanden som først fremstilles er ikke noe som "alle vet", jeg beviste jo at den ikke stemmer, bare les en gang til hva jeg faktisk skrev.

"få ting" != "ingenting"

Og når du angriper meg på autopilot uten å skjønne hva jeg faktisk skriver så er det ikke rart at du også klarer påstå at jeg er krenket.
Disclaimer#1: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-GVA/ZRH-OSL
OSL-ADD-OSL Reisebilder:
http://picasaweb.google.com/robertaas Reisekart - Disclaimer#2

Last edited by robertaas; 12-02-2020 at 19:37.
robertaas is online now   Reply With Quote