View Single Post
Old 18-11-2007, 17:53   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Junaiten: Here we come again

Etter å ha vurdert Flightdeck sin løsning, har jeg allikevel ikke klart å finne noe som vil lønne seg - hvertfall ikke på våre datoer..

Selv om jeg finner billetter tur-retur Europa-NYC til lavere priser, så må man også komme seg ned til den byen flyet går fra.. Og om man i tillegg skal videre til SFO, og da gjerne trenger en natt på hotell ved en flyplass i NYC-området før man fortsetter videre dagen etter, så får jeg det ikke til å lønne seg..


Det ser fortstt ut til at BA blir det foretrukne selskapet over dammen. Til tross for at de har bagasjeryktet sitt, så er det tross alt mange flere som får bagasjen sin enn de som ikke får den igjen.. Og dessuten har jo T5 åpnet innen den tid, så det går forhåpentligvis bra.. Og de er faktisk ganske mye billigere enn de andre alternativene.

Lenger opp nevnte jeg at vi planla togtur fra NYC til CHI, men jeg tror det spørs litt med den turen.. Har mest lyst til å avslutte turen i NYC, og fly hjem derfra. Fant nemlig nettsidene til en butikk i NYC hvor jeg mest sannsynlig legger igjen noen tusenlapper, og får en ny gitar i bytte for pengene.. Som mye annet, er gitarer billigere der enn her, og det gjør selvsagt ikke noe at dollarenkursen ligger nede på fem-tallet.. Og hvis man skal dra med seg en gitar videre, foretrekker jeg å reise rett hjem fra der den er kjøpt.

Opprinnelig var det planlagt en redeye fra SEA til JFK med Jetblue, men om man skal fly med dem via JFK til ORD, vil man enten får veldig dårlig, eller ekstremt god tid på JFK.. Andre alternativer, er UA, som fly redeye direkte, men da ankommer man ORDM klokken 05:09 . Jeg tror vel ikke det blir så aktuelt..

Et veldig greit alternativ, er CO.. Avgang fra SEA klokken 23:00, via CLE.. Her er det også muligheter til å vente både en, to og tre timer på flyet videre til ORD for samme pris.. Evt. kan man også dra via IAH for noen hundrelapper ekstra, og da får jeg både en ny stat og en ny flyplass på lista, samt 737 hele veien, i motsetning til 737 og Embraer via CLE..

Vurderte også NW, da det ville gitt oss en flight med DC-9, men de skal faktisk ha dobbelt så mye som CO!!

Men det er lenge igjen, og datoene er ikke engang spikret. Time will show..
Martin is offline   Reply With Quote