View Single Post
Old 02-01-2007, 10:02   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Ut på tur - Junaiten, here we come..

Første tur til USA er knall. Forbered deg på en veldig spesiell tur full av inntrykk.

Her er et par tips fra meg:

Når du ankommer Newark, lønner det seg ikke å ta taxi til ditt bestemmelsessted på Manhattan. Det finnes et tog, men mange er vel kanskje litt slitne etter flyturen og det vil koste deg penger med taxi fra stasjonen i NYC til hotellet uansett. Jeg bruker Carmel Limo service, å hyre en Town Car fra Newark koster 43 USD, regn 5-7 USD i tips, samt bompenger på USD 5 for Lincoln Tunnell. Carmel

Hotell tips NYC: Kjenner ikke hotellet Concorde anbefalte, men jeg har 2 personlige favoritter i NYC i samme prisklasse, jeg bor der minst en gang i måneden. W Hotel Tuscany og W Hotel The Court. Hotellene ligger rett ved siden av hverandre på Lex og 39nd gate, nært Grand Central og gang avstand til det meste. Disse hotellene har MEGET store rom i forhold til det som er vanlig i NYC. Rommene er kanon med plasma, masse stæsj i minibaren, Bliss såpeprodukter på badet, samt verdens mest komfortable senger. I tillegg har hotellene en meget hipp crowd og barer med vakre mennesker! Prisene ligger på i overkant av USD 200 pr. natt i snitt. Etter min mening, er dette 2 godt gjemte hemmeligheter i NYC. Bookes på SPG

Det er ikke vanskelig å skaffe seg billett til Cleveland. Om du ikke finner gode priser en vei, prøv t/r og skipp returen.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale Niagara Falls for gutta på tur, det er ikke mye annet å ta seg til der når du er ferdig å kope på fossene. Det er vel et hyggelig sted å ta med fruen til.

Vel fremme i Chicago, er vel jeg den største attraksjonen Hoteller som er billig og bra er f.eks. Hampton Inn/Four Points by Sheraton i sentrum.

Jeg er ikke togmann selv, der må nok andre gi råd.

God tur!
Tommy777 is offline   Reply With Quote