View Single Post
Old 28-01-2023, 02:14  
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default God lørdag til dere fra gate G5 på FLL

Sitter her nå og venter på LN-FND (Dartmoore) som skal ta oss hjem til kjære OSL.
Azul pusher i dette øyeblikket fra samme gate, etter å ha stått der i et par timer.

Det viste seg at vår LATAM 788 som tok oss til Miami hadde stått flere timer på gate, men boarding som skulle startet 75min før avgang stratet ikke før 45min før. Da vi som de siste sto i kø for bilettscanning, kom de for å sjekke korona vaksinering, så da var det ned i sekken og frem med arket. Så scannet de billetten og vi fikk gå videre, stod litt i kø i en gang som gikk i sikksakk for å komme noen meter lavere. Så var det ny kontroll, denne gangen av om man hadde med seg frukt eller noe flytende i kofferten. Så fikk vi gått ombord, jeg som siste mann. Vi satt på bakerste rad. jeg i 36B, en 2 seter med ekstra tilt, benplass og fothviler og kona i 36D. Det virket som om La-tam velger å ikke la de som ikke har betalt sete reservasjon, sitte sammen. Maten var litt pastapenne, med ett lite brødstykke og en "twist" til dessert. Utrolig hvor dårlige de var til å informere på engelsk, spesielt på en flight til USA. Vi landet 30min før ruta og var ute av flyet 15min før ankomst tid. Rett etter oss kom en av LH sine 748i inn på gaten ved siden av vår. Utrolig hvor raske de var ut av maskinen, jeg var en tur på WC for å late vannet og i mellomtiden hadde noen av tyskerne kommet før oss i imigration køen. som straks vokste. Men ikke tok mer enn 30 min, så dasset vi mot MIA intermodal center for å ta Tri-Rail til FLL airport station. Vi prøvde å kjøpe billett, men der må det skilles nøye mellom knapper for billett og billetter på maskinen, som ikke ville ta mitt kort. Først på fjerde kortet fikk vi betalt, men den spurte om 5 siffret zip kode. Hwat the F...?? en ansatt sa at man skulle taste inn postnummeret sitt. Hæ, hva, hva slags overvåkings samfunn er dette? Som utlendinger skulle vi bare slå 00000. Da vi fikk billett hadde toget gått for noen minutter siden. Ikke noe problem for oss, vi skulle bare slå ihjel litt tid. Vi satte oss på en benk og jeg tok frem en bok for å lese litt, men etter 5min kom det inn et Tri-rail tog med ett lokomotiv fra atten hundre og pil og bue, og det stoppet 5 meter fra oss. For ett støyhelvete. Det stod der i ca 20 min til det kom inn enda et tog, men der var loket nyere og stod lenger unna.
Hvor var vi? Er Miami en by i Afrika? så mye stokk dumt disse folka klarer å finne på. 7 timers opphold føles allerede alt for lenge. Men vi kom oss på toget, fikk en monolog fra lokomotivfører eller hva det var, om hva vi ikke skulle gjøre: Røyke, tenne en fyrstikk, ha kofferter i 2 etasje og det var fredag så nyte alkohol kunne vi ikke, da de ikke hadde skjenkebevilling, men det kunne man gjøre hos Brightline, Amtrak eller noen andre. På FLL airport station ventet vi i 7min før bussen kom. Vi gikk av på 1ste stop og gikk vi alle terminaler. Bare terminal 2 og 4 har en bladsjappe, ellers ikke salg av noe som helst i avgang før security. Vi kom oss til innsjekk for Norse. De hadde utrolig nok 5 skranker åpne allerede 4:30 før avgang. Så gjennom security. Det var kø gjennom den maskinen man står med hendene opp, så stadig lot de noen gå gjennom en annen maskin, men det hjalp jo ikke, det hopet seg opp med plastkasser og kofforter, for vi som stod i den "vanlige" køen hadde fått gjennomlyst vår og de som hadde blitt sluppet gjennom hadde enda ikke fått gjennomlyst sin. Fantastisk organisering som vanlig. Så til Burgerrking for en burger. tok ca 10 min etter bestilling, til maten kom, men de gadd ikke se på bestillingen om vi også skulle ha drikke, så da måtte man tilbake for drikkebeger.
Nå kommer øyeblikkelig LN-FND inn på gate. Vi har jo bare prøvd LN-FNC hittil. Den kommer inn 1 time senere med Berlin flighten. Skal bli deilig med en natt i sete 8A og 8C og deilig å komme hjem.

Ha en god dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote