View Single Post
Old 20-05-2019, 09:19  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Danmark København med barn - Fly og båt

Siden eldstemann snart er 5 er det på tide starte noen tradisjoner og på tide komme oss litt rundt. Så en helg i mai lot vi mamma og lillebror være hjemme og dro på tur til København. Turen ned lørdag 18 mai ble booket med eurobonuspoeng. Hjem på søndagen var det uforholdsmessig dyrt hjem fra København. Slik at valget falt på DFDS

En heller regnfull avreise dag så det trengtes en paraply for den korte turen ned til stasjonen og kombinasjonen L1 til Sandvika også R11 resten av stykket til Oslo Lufthavn



Orket ikke styre med håndbagasje, toalettsaker og den pakka der, så tagget kofferten og droppet den av på selv service drop off. Ikke overraskende var det stort sett fritidsreisende på flyplassen i dag, men lite kø i sikkerhetskontrollen, men valgte family track da det var kortest å gå dit.

Siste tur med gullkort, så vi tok en tur opp i loungen for litt lunsj. Arvingen gikk for banan og ost, og vi gjorde vel et ganske godt innhogg i SAS sin gulost





Etter en stund i loungen, ble det å rusle litt rundt og se på flyene, før vi kunne gå ombord i SK1467. Som skulle ta oss til CPH i dag. LN-RRW, en av SAS sine stjernefly skulle ta seg av transporten. Den dagen virket den være «avsatt» til OSL-CPH tjeneste, da den i følge FR24 den dagen gjorde 3x OSL-CPH-OSL, før den endte dagen i TRD



SK907 til EWR


Ombord fant vi plassene våre på sete 12E og F. Tilnærmet fullt fly, og var vel kun noen få seter som var ledige. 4 rader pluss og resten Go


Junior satt opptatt med padden sin, mens jeg duppet litt av. Men våknet når det kom med tralla og fikk meg en kopp te




Lite å melde ellers på turen, som var en helt standard flight. Holdt oss stort sett over Sverige, før det ble en liten rundtur over Sjælland. Og landet på CPH fra sør, i et litt mer sommerlig vær enn hjemme







Lenge siden jeg hadde vært på CPH og endel av bygget om siden da, men B piren var som den alltid har vært


Etter noen minutters venting så dukket kofferten opp. Så priority virker, da vår var blant de første. Og dette uten den røde jålelappen, men kun printet ved strekkoden. Jeg gidder ikke sjekke inn manuelt for å få den røde lappen......
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 20-05-2019 at 14:20.
Someone is offline   Reply With Quote