View Single Post
Old 22-06-2017, 15:10  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: BAs ruter fra Vestlandet, suksess? [Lukkes 28OKT17]

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Men hvis Avinor representerer de aller fleste flyplasser, og ønsker suksess for alle disse, er det da ikke litt søkt at de går så offensivt ut og prøver å få folk til å velge bort SVG/BGO/TRD til fordel for OSL?


..


Tror du har misforstått. Avinors hensikt med Connecting Norway er å få folk til å fly via OSL istedet for konkurranse flyplasser utenfor Avinor-systemet, f.eks CPH eller AMS.
Samtidig har også Avinor en fordel av flest mulig direkteruter fra alle sine flyplasser, og jeg tror de faktisk klarer tenke på flere ting på en gang.
For SVG er det jo like mange passasjerer enten de reiser via OSL eller LHR/AMS/CPH

Å hele tatt dra inn Avinor i en diskusjon i disse rutene mener jeg er skivebom. Connecting Norway har neppe hatt noen innvirkning på at BA nå forlater Vestlandet.

At Connecting Norway ikke funker helt er jo en hel annen diskusjon, og er en lang tråd om det alt.

Denne saken mener jeg egentlig er ganske enkel: BA er taperen i et marked som har slitt de siste årene, og de har ikke klart vinne nok og nok høyt betalende kunder til verken London eller resten av nettverket deres. Ditto med Lufthansa som ga opp for litt siden.

Norwegian og KLM er vinnerene her, med en bronseplass til SAS
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote