View Single Post
Old 29-09-2016, 23:53   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Etter å ha kommet seg ut gjennom tollen, var det å lete etter den forhåndsbstilte sjåføren fra Blacklane. De har inkludert i prisen at sjåføren skal stå og vente med et skilt med navnet ditt på, så dette burde jo gå smooth. Jeg hadde bestilt henting 30 minutter etter ankomst (som normalt ville vært 13:45/1:45PM).
Det var også ca. da jeg ankom området utenfor tollen, og jeg tror vi landet en 10-15 minutter tidlig, så ideelt sett skulle sjåføren ha vært der i en 10-15 minutter. Det var derimot ingen skilter med mitt navn å se, så jeg tenkte at vedkommende sikkert var forsinket, og stod og ventet, mens jeg av og til tok en runde og kikket på de forskjellige skiltene for å se om navnet mitt hadde dukket opp siden sist, men nei.

Sjekket så mail: En mail hadde ankommet klokken 12:56 om at Mr. Hameed var den som skulle hente meg, og en ny mail klokken 13:28 om at Mr. Hameed var på plass. Jeg kunne fortsatt ikke se noen som holdt opp et skilt med mitt navn på.

Da klokken var blitt litt over 14, ringte jeg nummeret i mailen (som i følge mailen var direkte til sjåføren). Der traff jeg en fyr, som tyeligvis skjønte hvem jeg var, og skulle sette meg i kontakt med sjåføren. Etter litt om og men, kom jeg i kontakt med en damestemme, som kunne fortelle at hun stod utenfor. Altså var det ikke Mr. Hameed, men Ms. noe-helt-annet-enn-Hameed.

Hun hadde uansett (nesten) riktig adresse, så det var "riktig" bil, men jeg kan vel ikke si meg 100% fornøyd med opplevelsen på EWR. Vi kom oss uansett av gårde





Etter en drøy halvtime eller-noe-sånt, ankom jeg Millenium Hilton.

Hotellet var booket pre-paid på en tredjepartsside, til en veldig gunstig pris sammenlignet med hva Hilton selv skulle ha. Valgte også å slenge på en 20-ish dollar ekstra for en juniorsuite. Jeg er selvsagt skeptisk til tredjepartsside, og spesielt når de tilbyr lavere priser. Det var også en side forbeholdt ansatte i flyselskap, og hadde ord som "ID" og "90" i adressen, så jeg var et lite øyeblikk usikker på om jeg faktisk hadde en bekreftet booking, eller bare hadde en standbybooking. (Eller så var jeg bare litt i overkant nervøs for alt som evt. kunne gå galt).

Jeg presenterte meg med etternavn, hvorpå resepsjonsdamen spurte: "Martin?" og "Three nights?", reserverte 75 dollar på Mastercardet mitt, og gav meg nøkkelkort. så lett var det.

Oppe i 17. etasje fant jeg riktig dør og på innsiden så det sånn ut:


(Eller, strengt tatt ikke, for bildet var tatt siste dagen)

Først må jeg innrømme at jeg tenkte: "Hæ? ingen seng?", før jeg kom på at jeg hadde booket en juniorsuite, og at jeg hadde sett på Youtube hvordan de så ut:


Rundt hjørnet der..


Inn en ikke så veldig lang gang


Badet på høyre side


Videre mot soverommet

Forøvrig kjempepraktisk at wifi'en kun virket inne i stua, og at det heller ikke var noen (praktisk plasserte som jeg kunne finne) kontakter inne på soverommet.

Noen utsiktsbilder:









Ellers gikk ettermiddagen/kvelden med til å se Skavlan på nett-tv, og tusle litt rundt i området, inkludert en tur innom Shake Shack for middag, før det ble relativt tidlig kveld.

Last edited by Martin; 04-10-2016 at 00:07.
Martin is offline   Reply With Quote