View Single Post
Old 07-06-2018, 18:38  
BU9001/V2.0
ScanFlyer Gold
 
BU9001/V2.0's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,000
Default Re: Nytt anbud for Luftambulansen

Nå synes jeg det blir for mye politisk spill.
La nå partene forholde seg til allerede inngåtte kontrakter. Hvis ikke de kan oppfylle sine forpliktelser, så må det få konsekvenser iht hva som står i kontrakten.

Det som ikke kommer frem i bråket er at for de fleste pilotene er det å fly ambulanse et steg på karrierestigen. Den gangen jeg jobbet i den del av bransjen, og mistet jobben fordi selskapet jeg jobbet i tapte anbudet, var det svært vanskelig å få jobb i airlines. I dag er saken en helt annen. De store selskapene har stort behov for piloter, og da er piloter med en del erfaring å foretrekke i motsetning til nyutdannede piloter. Nå vet ikke jeg hvor lenge folk blir i Lufttransport, men jeg regner med at de fleste ikke vil leve på stand-by resten av karrieren. Når man har opplevd å måtte stå opp for å fly et nytt oppdrag 15 minutter etter å ha kommet hjem etter et nattoppdrag tilstrekkelig mange ganger, ofte i krevende vær, så blir gresset ganske så grønt på den andre siden.


Edit:
Hvis det er sånn at de store selskapene sluker piloter i ambulansesegmentet, kanskje man burde tenke nytt?
Hadde det vært en ide å la airlinerne ta del i utviklingen av pilotkarrieren i dette segmentet? Slik at man ansettes videre opp i airlines når kompetansen i ambulanseselskapet er garantert?
Eg bare spør.

Last edited by BU9001/V2.0; 07-06-2018 at 18:46.
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote