View Single Post
Old 14-09-2021, 23:53  
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God dag fra Oslo øst. Valgresultatet ble jo som forventet og på den positive siden kan man notere at Jonas ikke er avhengig av Rødt og/eller MdG for å få flertall. Som bonus har vi både MdG og KrF under sperregrensen og Venstre over. Og innlegget og retorikken til @Polaris viser nettopp hvorfor mange med positivt miljøengasjement ikke stemte MdG. Så får man nok stramme inn livreimen ett hakk eller to, så overlever man nok de neste 4 år også. Ha en finfin uke[emoji3]
Retorikken min stammer utelukkende fra frustrasjon på vegne av dyr og natur uten stemmemulighet. Ikke er jeg MDG-politiker, og ikke har jeg snakket om MDG - men ytret en fortvilelse av at folk stemte SP. Det er noe lett fascinerende over hvor eksepsjonelt intenst dette behovet for å pisse på MDG er, at selv fra omrisset av ei fjør lager man 50 fulle industrielle antibiotikabalalaika-hønsegårder. Jeez. Get over yourself. Jeg jobber på et kullkraftverk, om noe er det retorikken til en arbeider i den mest CO2-intensive faenskapen menneskeheten har hosta opp du klager på. Helt ok det, altså.

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Argumentasjonen din for klimaet er like tomt som en hodeløs kylling. MDG under sperregrensen er helt greit. De er ikke et politisk parti, de er en sekt med tullinger uten vett, forstand og realisme.

Oljen er hovedpulsåren i dette landet. Oljen er motoren i velferdssamfunnet vi har. Hvem vil kutte hovedpulsåren eller motoren i flyet/bilen/båten ??? Det eneste som er til å grine av det er den manglende forståelsen mellom Norges utslipp og vår globale påvirkning som er omtrent null.

Ellers, har dagen gått med til å vente på en maler som skal komme i morgen [emoji849] De skreddersydde skjortene som var sydd i Bangladesh av en 12-14 åring og flydd med FedEX kom uventet på døren. Så da er jeg i rute til helgens bryllup. Hurra.

FQTV
Ingen spurte deg og oljesekta di om meninga di om MDG.

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Bekjlager den dårlige vitsen min, ja er er nok "kunnnskapløs" (sånn helt seriøst, så vet du sikkert mer om det enn meg), men føler ikke at vitsen min var noe verre enn din påstand om at "alle" nordmenn drar avgårde i porschene sine for å knerte ned ulv. Synes kanskje du overdriver en liten smule??
Jeg sier ikke de drar avgårde i svindyre biler for å drepe ulv, jeg sier de setter seg i helikopter og hetsjakter de ned for å utrydde de. Deretter er nordmenn fullstendig fritatt evnen til å se annet enn sitt eget behov, og lenker seg derfor fast til velferden sin av å ha en overfylt vinkjeller de har handla inn til med sin Oslo-SUV og planlegger tur til hytta som ser ut som en gjennomsnittlig enebolig eller tur med cabincruiseren som er på størrelse med et lite forskningsskip til sommern. Titter ut på verden fra eget rompehull og orker ikke ta innover seg noe så inconvenient så de bagatelliserer og skylder på andre. Helst utleninger, som de i all øvrighet ikke vil ha inn i landet sitt. Utenom når de gjør drittarbeidet nordmenn ikke vil gjøre selv, til en pris verdig Qatars minstelønn. Trodde aldri jeg skulle si det, men herrefred så glad jeg er for at rødt fikk så mange mandater. Thank Stalin, ass.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Myr, urskog, økosystem .. Se rundt deg. Byggefelt, byer, motorveier …. Mesteparten er gone allerede. Viktig å bevare resten? Bevares, men vi må prøve å holde det store bildet i fokus likevel. Panikk-lapping hjelper ingen, man må ha en overordnet plan, og det er ikke noe Norge kan klare på egenhånd. Og man må begynne der det har en effekt, i områder med fattigdom, forurensende industri, søppelfjell ….. Det er DER det må ryddes opp for at det skal monne. Å krangle om en våtmark på vestlandet en plass eller bommer i Oslo … Det blir bare dumt.

Oh well, dagens rant. Nå dagens andre kaffekopp så blir det å renskrive oppdatert medisinliste for svigerbeistet …. A herculean task, for å si det på utenlandsk ..
MOW, når man ikke vet hvor alvorlig det er, hvorfor kaller du noe "dumt"? En våtmark på vestlandet er en sentral del av et økosystem, det er en overnattingsplass for trekkfuglene som trekker mellom afrika og svalbard. Det er matfatet til fugler som holder insektene i sjakk. Det er en del av rensesystemet til vannet som ender opp i grunnvannet og i krana vår. Ubalansen i Norge ser vi allerede; mangelen på rovdyr skaper skrantesyke hos byttedyrene, matmangel pga for mange byttedyr, flåtten sprer seg med overflod av hjort. Alt henger sammen. Hvis du ikke kjenner til dette, hvorfor skal man ha rett til å bagatellisere det så høylytt, og kalle det dumt? Alt henger sammen. Uten naturen kan vi ikke produsere mat. Har du sett "the Lorax"? Selv barn forstår den sammenhengen.

Slik du argumenterer er det viktigere å klage på Kina og Afrika, og sette seg godt ned på ræva her i "verdensmesteren Norge" og klappe oss på ølmagen mens vi sier at vi alltid er best. Meanwhile er det søpla vår som lander i Afrika, det er våre innkjøp på Alibaba, wish, det er våre kjøpsvaner som kjører produksjonen i Kina, Bangladesh og Afrika opp. Det er vi som skaper etterspørselen av strøm, produksjon og industri i U-land.

https://www.euronews.com/green/2021/...-co2-emissions
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote