View Single Post
Old 05-01-2022, 07:29  
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: God onsdag fra Ris

God morgen fra Kongsberg sykehus.

Da er dagens første intravenøse antibiotikakur koblet på. Jeg tror formen begynner å komme seg litt nå, men det blir vel likevel fort et par dager til på sykehuset. Vi får se hva målingene sier og hva legene finner ut.

Maten på Kongsberg sykehus er et kapittel for seg på sykehuset i negativ forstand. Har en behov for en rask slankekur etter jul, kan et opphold her anbefales. Utvalget er elendig og en kan heller ikke gå å forsyne seg selv. Alt må gå via sykepleierne. «Lunchen» serverer de 11.00. Da kommer de inn og forteller at lunchen er klar og i dag består den av halvt (lite) rundstykke med ost. Ikke noe å bli mett av akkurat. Jeg er på ingen måte storforlangende når det gjelder mat, men når en blir lagt inn på sykehus er en som oftest dårlig og da er det kjekt om maten holder en noenlunde standard. De får dette til på en utmerket måte på Riksen, så det burde være mulig på lokal sykehuset også. Jeg jobbet en gang for lenge siden som lærer i fengselet i Bergen, noe som for øvrig var veldig lærerikt. Maten de innsatte fikk lå på et nivå milevis over det sykehuset kan tilby. Jeg er for at også de innsatte skal få skikkelig mat når de soner, men lokalsykehuset burde kunne tilby noe som ikke er dårlig enn det fengslene gjør. Heldigvis er det en kafe her så det blir noen turer dit for ikke å sulte ihjel. Det får være dagens klagesang. Ønsker alle en fin dag.

Last edited by SK384; 05-01-2022 at 08:56.
SK384 is offline   Reply With Quote