View Single Post
Old 12-06-2021, 02:04  
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Lønns- og arbeidsvilkår hos Flyr

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Delta hadde positiv cash flow allerede i mars, og rundt 150 milliarder kroner på bok. Det er definitivt et av selskapene man burde takke ja hos dersom man får et tilbud 😅
Det er nok svært få, eller ingen som takker nei til jobb hos Delta, men som nyansatt flyger håper man at folk over seg på lista får hjerteinfarkt, hjerneslag eller noe annet snadder med det første så man rykker opp i full fart.

Ikke uvanlig at unge flygere spleiser på motorsykkel, gjerne Harley, til en eldre Kaptein og gir også bort en flaske med bedre whiskey samtidig.
Eller kjøper hang glider til gamlingen.
(How hard can it be? Easy stuff, go fly or go ride old man.)

Man aner ikke hvor viktig senioritet er før man har prøvekjørt det systemet.
Når jeg fikk jobb med AA før 9/11 hadde vi klasser med 100 piloter bak meg hver måned.
Hadde 3000 under meg når det gikk bakover, håpet det skulle stoppe før det kom til meg. (Dead Man Flying)
Det fortsatte til 800 under meg.
Var nøyaktig 4 år på furlough.
Kom tilbake i 2007, like før det ble 65 pensjons alder.
Mistet 5 år der og begynte å gi blaffen for de gamle horene med full pensjon ga seg ikke, dem måtte fortsette å fly, kle på seg fire striper og forsyne seg med godbitene i Syd Amerika for dem kunne ikke “Step aside”
selv om dem hadde full pensjon til 2011 helt til AA slo seg konkurs for første gang i historien, da mistet dem pensjonen og vi som var junior mistet enda mere.
Uansett, lev under ditt nivå.
Hva heter det på godt Norsk: “Live under your means” ?

Da går det bra, bare vent på at du mister jobben og havner på gata igjen.
Mange piloter fra Braniff, Eastern, Pan Am og flere som gjorde det, men de fleste gjorde det ikke, de fikk sjokk for alt dem eide ble borte vekk.
Som en gammel flyger anbefalte mange år siden: En kone, en båt, 2 biler. Et hus, etc,.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote