View Single Post
Old 16-04-2020, 17:35  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: En tur til New Zealand

Etter hvert som det nærmet seg boarding ruslet jeg mot gaten.


Maskinen som tok meg til Amsterdam


07. januar 2020, 00.10
China Southern Airlines
CZ307 Guangzou – Amsterdam
17A Business Class
B-1243 Boeing 787-9
Flytid 11 timer

Boardingen foregikk i mere ordnede former for denne flighten enn flighten fra Sydney.

Blei litt overrasket da det første som møtte meg i flydøra var 2meter med hollender. China Southern har vistnok et tett samarbeid med KLM på denne ruta, og vil ha en som prater hollandsk i kabinen. Det viste seg at han tok all annonsering over PA både på engelsk og hollandsk.

Setekonfigurasjonen er på 787’en er den samme som i A380’n. Hadde sikret meg et vindussete ved vinduet helt bakerst i business class-kabinen.








Businesskabinen.



Menyen



Var ganske trøtt, men var bestemt på å holde meg våken så lenge som mulig for å komme meg nærmest mulig europeisk tid før jeg sovnet.

Det hjalp på med å få seg noe god mat







Etter enda en film på tableten måtte jeg gi opp og inntok horisontalen.

Fikk meg en god søvn, men klokka var fortsatt midt på natta hjemmetid.

Det var heldigvis snart frokost.

Prøvde meg på rissuppa, men det var ikke helt min smak. Dumplingen var helt innafor.





Vi landet nesten en time før tiden, straffen for det var en halvtimes venting da broa ikke fungerte, og noen teknikere måtte komme å fikse feilen.

Hadde to fine flighter med China Southern, maten og servicen var god. Setene var også gode å sitte i, liker denne setekonfigurasjonen hvor setene på annenhver rad er forskjøvet.
RJon is offline   Reply With Quote