View Single Post
Old 06-04-2020, 16:51  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
Default Re: En tur til New Zealand

På ettermiddagen stoppet jeg innom Kaikoura Peninsula og fant disse utpå en odde.


Posing for the camera
by Rolf Jonsen, on Flickr


Cuteface
by Rolf Jonsen, on Flickr

Samt noe stein


Rock texture
by Rolf Jonsen, on Flickr

Jeg kjørte sørover til et lite stykke utenfor Christckurch og campet der for natten, så jeg ikke hadde lange biten å kjøre neste dag før jeg skulle levere tilbake campervanen.

Flyet til Sydney gikk ikke før utpå kvelden, så jeg brukte tiden før jeg måtte levere tilbake campervanen til å kikke litt på fly.


ZK-NZD Boeing 787-9 Air New Zealand Christchurch airport NZCH 03.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr


9V-SMF Airbus A350-900 Singapore Airlines Christchurch airport NZCH 03.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr


B-LRF Airbus A350-900 Cathay Pacific Christchurch airport NZCH 03.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr

USAF sine Hercules for deres Antarktisprogram er basert i Christchurch. Det ergret meg at det var ingenting parkert utenfor hangaren hverken da jeg ankom, eller denne formiddagen.

Heldigvis hadde de tauet frem denne maskinen mens jeg leverte fra meg campervanen.

83-0492 Lockheed LC-130H Hercules United States Airforce Christchurch airport NZCH 03.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr




Om dere vil kjøre rundt i New Zealand, finn ikke på å ta samme runden på så kort tid. Blei til tider ganske lei av kjøreettappene, særlig når det blir flere 300km+dager etter hverandre. Kunne lett brukt en uke til på samme etappen som tilsammen blei ca 2900km. New Zealand er et fantastisk land og campe i, og jeg har veldig lyst til å komme tilbake ved en senere anledning, men da vil jeg ha mye bedre tid til rådighet.




Jeg fant ut at Emirates har en tag-on flight fra Sydney til Christchurch med A380, jeg lot ikke sjansen gå ifra meg.


Jeg hadde sjekket inn 3 og en halv time før flighten, så jeg hadde god tid i loungen.




Egen gate for First og Business class.
RJon is offline   Reply With Quote