View Single Post
Old 20-03-2015, 17:28   #18
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: Nye tog fra Spania til Flytoget

NSB's Type 72 er et produkt fra Ansaldobreda. Disse togene har vært en stor suksess.
Dog er også "Italia-trikkene" produsert av samme leverandør, så man får håpe at de er dyktigere på togsett enn trikker.

EDIT: Flytoget hadde valgt spanjolene ja. Jeg leste litt fort her. Hver gang Ansaldobreda kommer opp får jeg alltid mixed feelings, for du vet aldri hva du får fra dem
Quote:
Originally Posted by Someone View Post



Dessuten, Flytoget deler jo skinnegangen med NSB sitt materiell og da antar jeg det er mest hensiktsmessig at togene går i ca samme hastighet. Hvis ikke blir man jo liggende i kø, og de ymse Flirt modellene har vel omtrent samme hastighet som Flytoget?
Type 74 og 75 (også kjent som FLIRT) har en topphastighet på 200, mens flytogets BM71 kan nå 210.

Nå har jo flytoget kjørt strekningen i 210km/t siden 2003, og før FLIRT så var det jo kun 160 km/t NSB klarte å oppnå med sine tog. Så det er nok muligheter for flytoget å oppjustere hastigheten enda mer på disse nye togene. Det blir vel heller et spørsmål om infrastrukturen klarer noe særlig høyere.
__________________
Med forbehold om trykkfeil

Last edited by Northrider; 20-03-2015 at 18:01.
Northrider is offline   Reply With Quote