View Single Post
Old 23-04-2019, 09:54  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Thumbs up Re: Om å reise med Color Line

Da var den turen unnagjort og med moderate forventninger må man si at dette var proffe greier.. Gøy å se at et norsk selskap kan ha så mye kvalitet i de fleste ledd og tydeligvis kan de dette med opplæring og motivering av ansatte. De fleste du møtte var fort på fornavn med barna og med litt amerikansk tipse-kultur så ble det fort de beste bordene osv. Kort oppsummert:

Bra:
- Lugarene (connecting fire stjerners utvendig): De er tross alt 11 år gamle og var absolutt godkjente. God plass (badene var bedre/større enn mange bad på en del norske hoteller.
- Servicen om bord; alle - fra de som rengjorde lugaren til de som tok deg imot ombord var proffe og stolte av jobben sin.
-Tax Freen (Jeg kjørte full harry-tur og kjøpte and og spekeskinke hvor vi faktisk sparte mer enn hva turen kostet) Meget bra og hyggelige folk.
- Båten generelt var mere cruise enn ferge-aktig.
- Buffeten (Jeg er militant anti-buffet) var det Dubai-klasse over.. Mer eller mindre alt var "hjemmelaget" inkludert røkelaksen.

Ikke så bra:
- Litt kjedelig med køene for å gå av og på skuten.
- Maten i den "flotteste" restauranten
- Badeparken (Litt sliten, men tross alt er det faktisk en badepark ombord – passe nok bedre for de aller yngste)
- Kiel.. Tja – ikke min favoritt by i Tyskland (var der ca 40 ganger på nitti-tallet som NATO-kurer) og vi kommer nok til å dra på museum eller lignende hvis vi drar igjen.

Alt i alt – en hyggelig og alternativ opplevelse med god value for money..

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	K.jpg
Views:	1361
Size:	99.6 KB
ID:	46891  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote