View Single Post
Old 05-04-2020, 00:17  
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Last Good Time In (Dublin) Town

ZRH-OSL by martinfoss, on Flickr

09. Juli 2019
Flughafen Zürich (ZRH) - Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL)
Swiss International Airlines 1216
Embraer 190
HB-JVU
Sete 3A
Swiss Business

Etter noen timer i loungen (husker ikke hvor lenge) var det på tide å finne gaten. Ca. samme gatenummer som sist jeg hadde flydd ZRH-OSL et par måneder før. Da hadde jeg plutselig blitt litt stresset fordi jeg kom på at jeg ikke var kjent på ZRH (og sikkert gått fra loungen litt senere enn jeg normalt ville gjort). Denne gangen visste jeg hvor jeg skulle gå for å finne utgangen til bussgatene i kjelleren.

Var så vidt jeg husker såpass tidlig ute at jeg ble sittende oppe i etasjen over å vente litt fordi man ikke skulle gå ned så tidlig. Etter hvert gikk jeg ned.

Det fine med Lufthansagruppen, er at de ikke selger midtseter i business. Det som er enda finere, er at om flytypen har tosetere, så selger de bare det ene setet. Sånn på papiret (og setekartet) så selger de vindu på en rad, og midtgang på neste, men man kaan helt sikkert få sitte på det av de to setene man vil.

En norsk familie var dog litt skeptiske da de hadde fått seter på hver sin toseter, og barna var mest sannsynlig skeptiske til å evt. sitte sammen med noen fremmede. De hadde jo bare fått hver sin toseter til disposisjon.

Etterhvert fikk vi boardet bussen, og ble kjørt ut til en Embraer 190 operert av Helvetic Airways:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Interresant observasjon: Han med sladdede trynet mente at den gardina som egentlig tilhører hun barbente dama skulle være nede. Spurte ikke en gang.

Ellers kunne den norske familien berolige seg med at de kunne sitte som de ville på hver sin toseter, Det samme med et par som var "spredd utover" rad 1, som fikk sitte sammen på valgfri toseter på nevnte rad.

Forøvrig en ganske så dyktig og flink maitre d (Swiss'k for purser) som jober foran. Ekteparet på rad fikk f.eks tilbud om å smake på begge da de ikke klarte å bestemme seg for vin. Jeg fikk tilbud omm påfyll av fanske bobler uten å måtte spørre (takket dog nei), og jeg husker det bare generelt som en veldig bra flight, mye pga. personalet.

Fikk mat:

Ingen Michelin-høydare, men ingen utpreget skitsmak heller. Egentlig helt greit. tok en for laget siden champisflaska allerede var sprettet, men klarte meg med et glass. Mulig jeg tok en cola etterpå

Ellers skjedde det fint lite, og jeg slappet antageligvis av på resten av turen.

Site bildet jeg har, er dette (aner ikke hvorfor jeg tok det)

En liten tur innom Klikk&Hent-avdelingen på TaxFree-sjappa, og fant etterhvert bussen hjem.

Det var en kjempebra tur, og jeg var storførnøyd med konserten
Martin is offline   Reply With Quote