View Single Post
Old 25-03-2020, 21:16  
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Last Good Time In (Dublin) Town

Etter å ha dyttet i seg både øl og fugl og brun klump med is var det på tide å finne vegen til 3Arena. Var lett å finne fram: Bare følge elva vekk fra sentrum. Tok muligens en halvtime eller noe

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Mest sannsynlig fra vegen mellom hotellet og konserten. Et bilde av typen: "Hva pokker gjør det på telefonen min?". Skoen nede i venstre hjørne tyder på at det er av bakken.

Fant arenaen, og vegen inn. Kjøpte en cola, som jeg ikke fikk lov å ha korken på, og fant setet mitt.

Knallbra sete! Første raden bak "gølvet", altså der det begyne å "gå oppover". Tror billetten koster ca. 1500 eller noe (med veldig trykk på både "ca." og "eller noe"). Helt på enden av en rad på bare en 4-5 seter, og mr. N. O. body i setet ved siden av MÅTTE det bli bra!

Rett til venstre var derimot en av inngangene til arenaen, og også der vaktene stod når de ikke hadde annet å gjøre. Det vil si når det ikke var noen som enten filmet eller tok bilder med blitz, som var strengt forbudt. Og det var det mange som gjorde, så de løp fram og tilbake mesteparten av tiden. Etterhvert var det også der folk gikk når de skulle ha mer øl. Så det ble kanskje et lite forstyrrelsemoment å sitte akkurat der?

Men altså.. Musikksmak er individuelt, og jeg vet at ikke alle kan like samme musikken, men en kan ikke nekte for at Eagles er dyktige. Og når de kom på, og dro i gang med "Seven Bridges Road", som de begynner acapella. Altså.. altså.. altså...

Bare første linja; "There are stars in the southern sky.." var verdt hele billettprisen alene! Kan ikke beskrives. Må oppleves!

Her er en smakebit fra Stockholm:

https://www.youtube.com/watch?v=FYRtbbHym9k

Andre observasjoner: Timothy B. Schmidt hadde måtte "gi fra seg" harmonistemmen på andreverset på "Take it Easy" til Vince Gill.
Det syntes jeg var llitt teit. Den som går sånn "It's a girl, my Lord, in a flat-bed Ford, Slowin' down to take a look at me".

Var forøvrig den linjen som var Glenn Frey sitt bidrag på låtskriversiden på en låt som Jackson Browne ikke hadde kommet noe videre på. Jackson lot Eagles spille den inn, og det var vel gjennombruddet deres, og resten er historie.

Kunne også se at en av gitarene til Joe Walsh var av SE-serien til PRS. PRS (Paul Reed Smith) lager veldig dyre, fine gitarer i Maryland. Også lager de billigere, men egentlig like fine gitarer i Asia som de kaller "SE". En sånn hadde altså Joe Walsh.

Vince Gill: Bare hørt om, men ikke hørt noe av. Fikk lov til å ta en av sine egne: "Don't Let Our Love Start Slippin' Away". Positivt overrasket

Også klarte de det jeg har irritert meg over at "alle" band tror at de klarer:
"Nå bukker vi, og går av scenen, og så "tror alle at" vi er ferdige, og så "overrasker vi med noen låter til". Etter en runde med ekstranumre, avsluttet med Desperado, gikk de av, og da trodde jeg faktisk de var ferdige, men jaggu meg! Det ble endelig avsluttet med skikkelig allsangstemning på "Best of my Love!.

Litt bilder:

Deacon Frey. Tror faren hans hadde vært stolt!

Var ikke heeelt ideelt å ta bilde av storskjermene. Don og Joe ser i hvertfall ut til å ha det gøy på jobb

Deacon. Tror den gitaren er en han har arvet av faren sin (Han hadde i hvertfall maken).

Tror det er SE-gitaren hans..

10 poeng til den som gjetter låta de spiller her (Hint: Steuart Smith spiller doubleneck på KUN den låta. Handler om reiselivsbransjen elller noe sånt...)

Joe og Steuart i soloduell på samme låt som over:

"Deeeeesperado......"

See ya!

Ok, EN til, da..

Så var det slutt, og jeg sier som Don Henley også sa: "Feckin' great!!"
Martin is offline   Reply With Quote