View Single Post
Old 18-06-2019, 17:37  
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Tipp, topp tirsdag

God aften fra Jerevan! En litt i overkant slitsom reise fra Tblisi i dag. Slo til på bil med sjåfør for å unne meg litt luksus i stedet for trang minibuss. Men å bestille sjåfør som kun stod oppført som Russisk som språk var ikke ideelt. Det ordnet seg på et vis med litt skoletysk. Helt til vi hadde kjørt nær 1,5 time - da var grensen nådd. Gjennom en jeg fikk snakke med på hans telefon ble det beklaget at sjåføren ikke hadde med riktige dokumenter, så han måtte helt tilbake til start for å hente disse. Jeg fikk valget mellom å bli med tilbake eller vente ved grensen...

... ikke så vanskelig valg. Forstøkte å finne andre muligheter, en gammel gubbe mente det nok var lurest å gå over til det andre landet. Jeg tok beina fatt og kom meg til Armenia. Ganske fin tur i solen! Der slapp jeg lett inn og mismotet steg ganske fort igjen. Ingen taxi her, selvsagt - men rusler litt bortover og der står det noen noen gamlinger, inkludert en litt sjefete type i 60-årene som virket å være sjef for hele Armenia innenfor en omkrets på noen mil.

Taxi? Ingen problem - han foreslo 70 US dollar for de nær 4 timene ned/opp(!) til Yerevan. Ingen grunn til pruting fra min side, bare lettelse. Fikk også snakket såpass i telefonen til han andre fyren at han bare kunne dra "zuruck". Sa at jeg skulle ordne med litt betaling når jeg kom tilbake.

Så, slik er det å reise litt utenfor allfarvei. I tillegg til språk er det også her en utfordring at mobildata er så dyrt at man også blir handikappet på det viset. Joda, det finnes løsninger, men ikke alt man gidder...

Det jeg gidder nå er kaffe og Ararat-brandy på rommet før middag! God tirsdag!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote