Thread: Fotoåret 2020
View Single Post
Old 31-12-2020, 20:00  
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
USA Fotoåret 2020

Spotteråret 2020 ble ikke helt av samme kvalitet som tidligere, da året gikk uten (fly-)reiseaktivitet - forøvrig første gang siden 1978 - men biltur til Kansas City ga ihvertfall noe uvanlig.

Men første delen av året foregikk kun på hjemmebane ..


På totallsdagen (2/2/2020) stiftet jeg for siste gang bekjentskap med N701DN, Deltas første LR og maskinen de av oss som var på 'julebord' i Seattle i januar 2008 fikk lov til å klatre litt rundt på og sparke i dekkene på fabrikkgulvet. Som resten av 777-flåten til Delta er den nå ute av flåten, men tatt i betraktning aldreren vil den nok finne en ny operatør etterhvert.


Samme dag .. A320NEO N335FR JoJo the Grizzly Bear, levert 2018


Også samme dag. Den er nå blitt malt opp i autentiske Delta-farger og skal parkeres ved siden av Deltamuseet. Plattingen skal være ferdig, så da skjer det nok før våren.


Dagen bød også på mitt siste møte med Virgin A340-600, og passende nok ble det G-VNAP, Thank You-maskinen.


Og sist, men ikke minst, Alaska 737-900 N493AS 'More to love'.

Sommeren bød på følgende overflyvninger over huset mitt:


President Trump i Air Force 1


Visepresident Pence i Air Force 2


og Blue Angels med medfølgende bensinstasjon.

Oktober kom, og plutselig oppdaget jeg at en gammel kjenning skulle til nærliggende McCollom Field, så da heiv jeg meg i bilen. Si hei til N327US, en DC-9-33F tilhørende USA Jet. Interessen skyldes at dette er en doning som i 1969 ble levert til SAS. Dengang fikk den reggen LN-RLW.






Utpå høsten ble det en kjøretur til Kansas City hvor jeg fant ..


Easterns første 777-200 N771KW som står parkert i påvente av sertifisering.

På veien hjem svingte jeg innom Tupelo MS, hvor det sto en rekke narrowbodies som var i ferd med å bli partert.





Avslutningsvis et par fra Atlanta i november.


Delta A220-300 N305DU.


Endelig knep jeg Thank You-maskinen. Men desverre gikk den til feil rullebane. Bedre lykke neste gang. A321 N391DN. Også den Made in Mobile. Levert 2019.


Den første UA-maskinen i de nye fargene jeg tok, var en E-190. Dette er en A319, så det stiger litt i størrelse.

Godt nytt år!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote