View Single Post
Old 16-01-2020, 10:53   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Nok en hallal jul og "nytt" flyselskap.

Så var det hjem da og alltid trist å forlate Dubai som man har et spesielt forhold til.. En liten disclaimer her er jo at jeg er noe inhabil om hvordan Norwegian er da jeg er investor i butikken og en ganske mislykket sådan.. Så her kan det jo være at jeg er bitter eller vi selge inn sjappa.

Avgang klokken 10.00 er svært perfekt komfortmessig, men man mister jo på en måte en hel dag i Dubai kontra de gangene man flyr om natten. Da rekker man en nydelig frokost (den på Jumeirah Emirates Towers er i likhet med de andre hotellene i kjeden helt fantastisk bortsett fra dette liksom-baconet.. Utsjekken er ultraproff og piccoloene er på plass umiddelbart og regningen ligger klar i resepsjonen. Den var som tidligere ganske guffen da valutaen er pegget mot dollar og jeg hadde budsjettert totalt galt, blant annet fordi turen måtte godkjennes av CFO (Dragen) på forhånd.

Dagens hotellbil var en flunkende ny Suburban.. Fy søren jeg elsker de bilene.. Deilig V8 og stor som en OBOS-leilighet. Deilig måte å gli vekk fra Dubai på. Hadde det ikke vært for de ganske så smarte og sympatiske avgiftsreglene i Norge (som jeg støtter 100%) så hadde jeg helt klart cruiset ned Trosterudveien i en slik en (eller Rapper-broren dens) med cowboyhatt og gule solbrilleglass.

Innsjekken på DXB (som jeg var litt spent på) bar overhodet ingen preg av Low-Cost, tvert i mot.. Ingen automater (som jeg til dags dato aldri har prøvd) men derimot 5(!) dedikerte skranker til denne reduserte 737 avgangen.. Wow. Innsjekk tok 3 minutter og INGEN mas med vekt.. De sa totalen var viktigst. Pokker – jeg gledet meg til selfie i VG med gråtende Solsidan-familie som måtte betale flere hundre kroner for bagasje.

I dag kunne du vinne en gigantisk VW på tax-freen.

NB! Her måtte jeg anonymisere noen bilder.. De det gjelder kan sende meg en PM så sender jeg hele bildet.





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1176
Size:	183.3 KB
ID:	48213   Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	1178
Size:	210.9 KB
ID:	48214   Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	1170
Size:	111.5 KB
ID:	48215  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 16-01-2020 at 11:17.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote