View Single Post
Old 24-08-2017, 00:17   #30
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Mimretråd Braathens SAFE

Er noen år siden denne tråden var aktiv sist, og desto viktigere er det derfor å få liv i den igjen!
Fikk dessverre aldri flydd med gode gamle Braathens og heller ikke fra FBU, enda det bare er 10 min med sykkelen fra der jeg bor. Mye av dette skyldes jo naturligvis at jeg er for ung, men jeg levde i noen år før Braathens ble revet fra oss, men fikk selv om aldri en tur i en maskin med det norske flagget på halen, eller den omdiskuterte ''spyttklysa''
Det nærmeste jeg derfor kommer til å noen sinne komme Braathens, er ved å prøve å samle på ting og tang som har sin opprinnelse i BU, og se og lese om det fantastiske selskapet på nettet, og jeg må si at sangen ''Vinger av glede'' rører litt inne i meg.

Har samlet på diverse BU-effekter i noen år nå, og jeg må si at det har begynt å hope seg opp litt, så da er det vel på tide å dele litt bilder av klenodiene
Tingene er hovedsakelig ikke til salgs, men hvis det er noen som absolutt vil ha en ting jeg har flere av, kan vi sikkert komme til en løsning

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
Helt nytt servise som jeg ''kjøpte en del av'' for å si det mildt av en fyr som fikk reddet mye av catering-utstyret når det skulle kastes.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
baksiden med logoer.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
flere glass som heller vist nok aldri ble brukt, hvis jeg husker rett.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
litt forskjellige kaffekopper samt et glass fra Busy Bee som jeg har 2x av, men det andre med dårligere logo, har også 5-6 stykker av kaffekos.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
ikke akkurat standard ''flyservise-fasong'' så dette må vel være noe fra kantinen.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
Kjenner ikke detaljene i bakgrunnen til disse koppene, men må vel være i forbindelse en reklamekampanje i forbindelse med overgangsperioden og SAS Braathens. Har en kasse med de med lilla skrift som det står ''Engasjert'' på og en kopp av den oransje som det står ''Omtenksom'' på, finnes en type til med grønn skrift som det skal stå noe annet på og, men vet ikke hva.


Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
litt av hvert, blant annet konvolutter, postkort, klistremerker i ulike størrelser og farger, pins som er gullforgylt som skal etterlikne 737 og 767, CDer, jubileums-DVD, kjøleskapsmagneter mm.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
stor brosjyre angående en stor reklamekampanje som blant annet spiller på slagordet ''Du skal ha det godt i lufta'', står ikke årstall noe sted, men er vel fra tidlig 2000-tall...? hvis det er interesse for å se innholdet i brosjyren er det bare å skrike ut Og en etterlikning at en gammel plakat fra slutten av 40-tallet.


Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
mappe som passer perfekt til oppbevaring av boardingkort og en kortholder i metall.


Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
Over til tekstiler nå, og det første er et flagg på ca 2x1,5m som jeg har 2 stykker av, har også et som er ca dobbelt så stort.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
Arbeidstøy må man jo også ha. Har 5x av catering-jakka og 2x av spyttklyse-jakka, 1x av den siste.

Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
forfra.


Things & stuff from the bankrupt norwegian airline Braathens SAFE by Fredrik Hotvedt, on Flickr
og helt til slutt, hold dere fast, en skopose!

tror det skal ha vært alt, men legger ut bilder hvis det skulle dukke opp mer
LN-HFH is offline   Reply With Quote