View Single Post
Old 02-02-2021, 09:38  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Tanken har slått meg i det siste at det sikkert er like greit vi ikke vet når dette er over og vi kan gå tilbake til en eller annen form for normal.

Tenk om vi i mars 2020 hadde blitt fortalt at vi måtte belage oss på «unntakstilstand» til f.eks. mars 2022... hvor mange hadde mista livsgnisten og gått på veggen da...? Merker jeg heller foretrekker å ta en uke av gangen og ta ting som det kommer slengende i stedet for å tenke for langt fram. Tenker det er like greit vi ikke vet helt - så får «normalen» komme når den kommer
Godt poeng det der. Tror det er litt individuelt hvordan man er skrudd sammen. Våren 2020 er jeg enig. Da klarte jeg ikke ta Inn over meg når Robert og Gustav og forskere så at dette kommer til å ta årevis. "Om et par år kan du nok kanskje gjøre noe du syns er gøy igjen, Fnate. Ta en tur eller hilse på en venn liksom". Det var bare så surrealistisk at det ble helt fjernt.

Men så blir man jo etter hvert vandt med det og det er en sånn nummen erkjennelse av at det er ny normal og sånt. Tross alt har jo jeg vært sykt heldig og vi er vel et av de samboerparene som bare har fått det mye bedre av å være sammen 24/7. Og tenk så mye penger man sparer på å ikke reise. Ihvertfall etter den første perioden der man drakk vin hver j**la dag fordi "man fortjente det".

Men nå er nok jeg mer en person som kunne trengt noe å se frem til. Noe å kunne planlegge i forhold til.

Jeg synes regjeringen vår har virket helt supre på å håndtere denne krisen så langt og jeg har egentlig fått mye større tiltro til dem underveis. Tross bare dårlige nyheter. Men nå savner jeg egentlig noe snakk om hvordan vi skal komme oss ut av det. Det virker som "alle" andre land har en plan om når og hvordan og at de kjører på. Mens her er det litt sånn "jo ja nei vi får nå se. Kanskje noen er vaksinert i oktober". Og han Keiseren i Oslo vil vel helst bare leke "Cuomo" så lenge som mulig.

Nei... et mål. Noe å se frem til hadde vært noe. Men jeg som var så positiv for et par uker siden. At jeg kanskje kunne ta med samboeren til Geneve i sommer og dra til Jackson Hole i oktober... og kanskje få gjort den egentlige jobben min igjen i høst. Jeg har vel fått et skudd for baugen av nyhetene fra Høie og Nakstad og Co i det siste.

Men det ordner seg vel en dag. Skulle bare likt å vite hvilken dag. Kan gjerne være en torsdag, så tar jeg langhelg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote