View Single Post
Old 06-01-2022, 08:50  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Omicron relief til DXB

Jeg slettet hele kapittel tre så da tar jeg deg kjapt og gæli igjen. Det har blitt en god del mellomlandinger på IST gjennom årene (og faktisk alltid med barn – sikkert fordi jeg er gjerrigere på billettene når hele banden henger med.) og jeg tror dette var sjette gangen på den nye. Nye IST flyplass vokset på meg, og denne gangen fikk vi prøve loungen på ettermiddagen og ikke midt på natten. Da vil jeg si at det er vel kanskje den beste ikke-first loungen som er der ute i *A systemet etter business loungen i SIN (Som ikke slipper inne EBD da). Nå var all matstasjonene åpne og det sto kokker som grillet nydelig mat, bakte tyrkisk pizza, hjemmelaget tyrkisk ravioli osv.. Det er vel fire cooking stations som måker på med skikkelig god mat av Ekte Istanbul i Trondheimsveien-kvalitet. Relativt gode viner og en veldig herlig kaffe-stasjon med blant annet skikkelig tyrkisk kaffe.. Det var også meget god service og for å si det rett ut så er vel de som jobber der ikke alt for vant til kunder som smiler, tøyser og tipser. De har også uten tvil de beste toalettene på en ikke-first-lounge som selv jeg nesten kunne vurdert å tatt med avisen inn på. På vei ut fikk junior og jeg en svær flott rose av toalettvakten som vi overrakte Dragen.. Da smelter rem vettu.

Flight to var på en deilig 777 300ER.. For en lyd av motorene – spesielt med snart to år med 737 og A320.. Den lyden av de gutta som spoler opp gire noen sinnsyke reiseminner.. Her var turen ganske lik den forrige.. Litt fraværende men flott crew, jeg digger god gammel skjerm i setet, dragen sov og klientellet er noe mer justert en gjengen på OSL-IST flyet.

Så kom det siste vi gruet oss til og det var testing osv. på DXB.. Dette kan de virkelig. Alle fra Istanbul flyet ble skyflet inn i en egen kø for vantro hvor vi ble testet temmelig kjapt og registrert i et system som kulle varsle oss om det var noe muffens. Immigrasjon gikk også temmelig smertefritt og mange gamle minner begynte å strømme på med lukter og lyder. Jentene har to rosa pass som tilhører noen overprisede dukker. Dukkene er avskrevet for lenge siden, men de synes alltid det er artig og levere disse – og utrolig nok smiler de strenge araberne og stempler alltid (bortsett fra på hjemturen denne gangen..)

Prisene på ALT har økt noe helt for JÆ…. I Dubai så det tok litt tid å forhånds booke transport og ende opp med en vi kjenner fra før av som hadde oppdatert flåten siden sist. Speller ny GMC Yukon XL kostet 605 kroner til Dubai Marina som ikke er ille… Men kostet vel maks 200 for fem år siden. Escaladen skulle han ha 1000 kroner for, og det er det ikke verdt klokken 3 om natten.. Malik sto der med skiltet og dressen sin og der stod det «Prince Sud jr» som barna likte. Det «slo» faktisk litt mer varme i mot oss 03.00 om morgenen enn fryktet og var faktisk 23 grader.. Endelig Dubai.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote