View Single Post
Old 15-05-2018, 21:56   #172
BU9001/V2.0
ScanFlyer Silver
 
BU9001/V2.0's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 998
Default Re: Nytt anbud for Luftambulansen

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Arbeiderpartiet lager vel ikke støy for støyens skyld? Hvor har du dette fra? Dessuten er det ikke bare Arbeiderpartiet som reagerer.
Det alle reagerer på, er at en operatør som tilbyr lavere kvalitet enn dagens operatør tilbyr, får kontrakten. I tillegg reagerer de på at nåværende operatørs mannskap ikke blir virksomhetsoverdratt, noe som har før ført til at piloter og annet mannskap er redd for å miste både jobb og pensjonsrettigheter i tillegg til å måtte gå ned i lønn!
Arbeiderpartiet har hatt som strategi å sverte regjeringen i lang tid nå. Bare søk Helga Pedersen + sverte regjeringen på Google, så finner du svaret.
Selv etter valget har de fortsatt denne strategien, merkelig nok.

Når det gjelder kvalitet, så er spørsmålet om Babcock tilfredstiller de spesifike krav i anbudsinnbydelsen. Om kravene ikke har vært gode nok, burde jo dette ha vært tatt opp tidligere.

Nå må Babcock vise i praksis at de oppfyller kontrakten.
Selv har jeg noen vintre med luftambulanse i Nord-Norge, bl.a. med Citation II på kortbaner. Nå skal piloter være forsiktige å hevde for mye ang. kompetanse i dette forumet. Men jeg vil anbefale Babcock å tenke seg godt om hvordan de håndterer denne situasjonen. Operasjonens egenart tilsier etter min mening å beholde så mye kompetanse som mulig. Både på luft og på bakke.
Så har også Lufttransport et ansvar. Det er selfølgelig vanskelig å miste denne operasjonen, men sånn er systemet i dag.
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote