Thread: God onsdag
View Single Post
Old 29-07-2020, 12:45  
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: God onsdag

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Ble litt paff over ankomsten i går - Det er tross alt et fly fylt med passasjerer fra et nå "rødt land" og ingen som helst informasjon på flyet eller flyplassen om karantenen, ei heller noen "nye" tekstmeldinger fra FHI (eller hvem det var) med informasjon.

Synes dette burde vært langt strengere, med klarere informasjon om at "velkommen hjem - du er i karantene, her er reglene". Det var ingen plikt om munnbind eller lignende på vei ut av OSL-bygget .. Jeg har mine mistanker om at noen av medpassasjerene hoppet videre på offentlig kommunikasjon som er et 100% no-go i innreisekarantene.

Mulig fordi dette var et fly fra Malaga som er på nivå med Norge, men det skremmer meg hvis fly fra Barcelona osv. mottas såpass "slapt".
Fullt så kategorisk er det ikke med hjemreise fra flyplass, det hadde jo heller ikke vært praktisk mulig.

Man kan reise rett til oppholdsstedet med egnet transportmiddel. I de tilfeller der det må skje med kollektivtransport, anbefales det at de reisende følger gjeldende råd for dette, og de oppfordres så langt det er mulig å unngå avganger der man ikke klarer å holde minst 1 meters avstand.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavir...-og-isolering/

Ellers helt enig i at det burde være klarere informasjon om karantene for de som ankommer fra "røde" land. Det du beskriver er akkurat samme situasjon jeg opplevde ved ankomst OSL 16. mars da alle som kom fra utland skulle i karantene.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote