View Single Post
Old 12-02-2015, 22:18   #10
OSLJW
Newcomer
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 44
Default Re: SAS Eurobonus gullkort ønskes kjøpt for 5000kr

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Eh...nei.


Eh...nei.
Teoretisk "moralsk" spørsmål i så fall: Jeg når p.t. såvidt ikke Diamantstatus i min inneværende kvalifiseringsperiode. Imidlertid er jeg svært nær.

Om jeg derimot hiver meg rundt, booker og flyr 2 lange leg med SK vil jeg oppnå diamantstatus, og dermed også kunne donere bort et kort. Dette vil koste meg i overkant av kr 5000, hvilket synes å være hva trådstarter ønsker å betale.

Dersom en god venn hadde et sterkt ønske om gullkort og betalt denne turen for meg, og tider og datoer hadde passet seg, hadde det vært en vinn vinn. Jeg får en gratis longhaul t/r og blir diamant, min venn får gullkortet. So far so good.

Men: Igjen teoretisk, gitt at jeg tilbyr samme dealen til trådstarter? Vi diskuterer litt frem og tilbake, ruter med ulik opptjening osv. Enden på visa er at en ny venn jeg har møtt på et forum betaler for en reise, jeg reiser glad og fornøyd, min nye venn blir gull og jeg blir diamant.

Hvor går grensen her? hvor gode venner skal man være før dette er greit? Antar det er flere som kunne vært i tilsvarende situasjon?
OSLJW is offline