View Single Post
Old 21-08-2019, 21:46   #5
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
BA Re: Club Suites hjem fra Madrid

Neste morgen var det tidlig opp for å komme seg bort på Terminal 5 igjen for siste strekket hjem.

Det som er genialt med British Airways og Heathrow er at man sjekket inn baggasjen og den kan ligge over natta så man slipper å hente ut baggen med mindre man må. Har forøvrig ikke testet dette på andre europeiske hubber.

Tok turen innom Galleries North, har gått forbi mange ganger, men har aldri reist slik jeg har fått komme inn.

Fikk meg noe frokost og spaserte en liten runde i loungen før jeg satte meg ned å slappet av litt før jeg ruslet mot gaten.











16. august 2019, 07.10
British Airways
BA 1472 London Heathrow - Glasgow
Club Europe 5A
G-NEOU Airbus A321NEO




Trekket på setene luktet nytt, maskinen er bare tre måneder gammel.



Bra med plass.


Vi taxet avgårde på tid


Vi skippet køen på bane 27R og kom oss raskt i lufta


Jeg fikk valget mellom omelett eller english


Vi landet I regnværet I Glasgow 10 minutter før tid.


Hva skal man så si om de nye Club Suitene til BA?
Jeg bruker å spøke med at de endelig har fått seg ett skikkelig hardprodukt i businessklasse, selv om jeg ikke har prøvd den gamle sovesalen. Setet var godt og privat å sitte i, jeg kunne legge meg ned og ikke nå enden med tærne selv om jeg prøvde. Om bordet kunne trekkes 15 cm nærmere setet hadde det vert noe mindre spennende å prøve å spise, og en vinkling på nakkestøtten hadde vert kjekt når man skal halvveis ligge og se på skjermen. Skyvedørene er kjekt for å hindre innsyn, men har ikke sett på det som et stort problem når jeg har flydd tilsvarende setekonfigurasjon med KLM og Delta.

Serveringen var noe preget av ferske kabinansatte og en kort flytur. De kunne med fordel ha tatt bestillingene først før de kom rundt med maten og drikka. Noe å drikke før det hadde gått en time hadde også vert kjekt, men setter det på kontoen for forsinkelse og ferskt crew.

Jeg har ikke sjekket, men det blir spennende å se hvordan de priser dette produktet opp i mot for eksempel KLM som har noenlunde lik konfigurasjon i sin Businessclass på 787-9 og 787-10.
RJon is online now   Reply With Quote