View Single Post
Old 18-12-2018, 10:50   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Rekognoseringstur til UAE

Så bare litt kort om oppholdet (her kunne man skrevet 10-12 sider, men det blir vel i overkant kjedelig)

Madinat Jumeirah (som består av fire hoteller som er linket til Burj Al Arab og Jumeirah Beach Hotel) er uten tvil det mest komplette feriestedet som finnes (Resort blir helt feil å bruke på dette komplekset). Hvis du ikke reiser med barn og har suite/gullkort er det ikke mindre enn 11 steder du kan spise frokost og da snakker vi noen ufattelige settinger og mat. Har du suite/gullkort så har du også tilgang til 8 «evening drinks» lounger på området hvor det er free flow av all drikke inkl en relativt god Champagne samt mat som egentlig gjør det litt dumt å gå ut å spise.

Jumeirah kjeden er jo ikke så kjent i Norge, men Madinat Jumeirah ovegår allt jeg har opplevd av Four Seasons, Penainsula, Waldorff osv. Du får ikke hvite hansker- luksusen, men du får ekte toppkvalitet i alle ledd.
Alt er linket på en proff måte og du kan nevne til hun i frokostsalen at du vil ha lunch på Shimmers og at du vill ha «octopus», så fikser hun det. Eller du kan nenvne at du vil ha transporten klokken xx til flyplassen til han på Shimmers, så ordner han det.

Prøv det..

Jeg mister desverre gullkortet mitt nå 1. Januar etter seks år og det er det villeste kortet jeg har hatt. Bare at du kan spise frokost, afternoon tea, noen steder lunch, evening coctails på ALLE Jumeirah loungene med hele familien uten en gang å bo på hotellene er sinnsykt. Og da snakker vi nærmere FCT nivå på loungene. Limmo transfer til og fra flyplass er også da free of charge og en hel haug ande fordeler (blant annet uten unntak alltid oppgradering)

At jeg faktisk sitter på Shimmers (favoritt lunchrestauranten) med Familieoverhodet og alle tre grevlingene og mævler blekksprut om nøyaktig tre døgn gjør at det knyter seg i magen med reisefeber.

















Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1271
Size:	137.3 KB
ID:	46134   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1278
Size:	238.3 KB
ID:	46135   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1279
Size:	164.4 KB
ID:	46136   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1279
Size:	151.6 KB
ID:	46137   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1278
Size:	145.3 KB
ID:	46138  

Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1266
Size:	191.8 KB
ID:	46139   Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1270
Size:	98.9 KB
ID:	46140   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1266
Size:	169.3 KB
ID:	46141   Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1268
Size:	226.8 KB
ID:	46142  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote