View Single Post
Old 27-03-2020, 20:54   #43
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,047
Default Re: SAS fly i nye farger

Enig i at logoen på utsiden av winglet burde vært der.

Jeg var på OSL for å ta bilder av SE-RJX for to uker siden, dessverre kunne jeg ikke være der tidsnok til å ta den første landingen den dagen, som ville vært i fint sollys. Den gikk ut til Stavanger, og da visste jeg at den kommer tilbake etter ca 2 timer, og det var jo ikke noe problem.

Lett også å beregne at den ville lande på vestre bane, men når det er innflying rett fra sør og klokka nærmer seg 13:30 lokalt (dvs 12:30 UTC), så vet vi jo at sola står i sør, og dermed kom lyset bakfra på flyet. Om en da står på østsiden eller på vestsiden for å ta bilde, betyr lite.

Når dette er sagt, så må jeg si at jeg er ikke imponert av de valgene SAS har gjort for å legge massivs av penger i ny identitet. den store SAS logoen i sølv, er som bildene viser, vanskelig å se i spesielle lysforhold. Slik var det jo også i 1998 med de første "Scandinavian" titlene, men det er nok ingen som husker lenger...

Vel vel, nok prat. Om de kommer til å prioritere flere B737 med nye farger, er nok fortsatt et åpent og ubesvart spørsmål.

Her er den på innflyging til bane 01R som SK4020 fra Stavanger 13.mars.

SAS B737-76N SE-RJX at ENGM/OSL 13-03-2020 by Ole Johan Beck, on Flickr

SAS B737-76N SE-RJX at ENGM/OSL 13-03-2020 by Ole Johan Beck, on Flickr
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote