View Single Post
Old 14-01-2019, 23:03   #31
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2)

Jeg har et spm om Norwegians håndtering av forsinkelser og EU-regler. I mitt tilfelle ble en flyvning fra OSL-ARN forsinket. Jeg sjekket inn på automat da to kolli skulle sjekkes inn. Det ble da opplyst at avgang ville skje tre timer etter skjema, altså EUs grense for kompensasjon. Man innretter seg da etter tre timers forsinkelse og planlegger deretter, det er begrenset hva man kan fly inn av forsinkelse på en så kort flyvning. Dette kom svært ubeleilig men til jeg måtte reise. En matbong på latterlige 110 kr ble delt ut. Ankomst Stockholm ble til slutt noe mindre enn tre timer sent. Jeg la inn en klage, Norwegian viste først til at det var ekstraordinære omstendigheter som de ikke ville gå i detaljer om. Forsinkelsene lengde ble ikke nevnt. Jeg svarte at det er vanskelig å vite hvilken vurdering DY har lagt til grunn det ikke opplyses om omstendighetene, men at opplysningene oversendes Flyklagenemnda om man klager dit. De svarte at de ikke gir slike opplysninger og da kommer det plutselig at forsinkelsen var mindre enn 3 timer. Jeg svarte da at det virker som de endrer begrunnelse når man ikke godtar et svar og kommer med motargumenter. De svarte da at de ikke vil gi noen opplysninger da de ikke kunne gjøre det i hvert enkelt tilfelle. Mitt spørsmål er om det er noe praksis for saker der forsinkelsen faktisk opplyses til å bli 3 timer på forhånd men blir noe mindre. Jeg er fristet til å sende inn en klage to piss them off.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote