View Single Post
Old 19-10-2020, 19:37  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
BA Til minne om British Airways 747

Tenkte å lage en ørliten minne-trip-report om balja over alle baljer: British Airways Jumbojet. Et fly jeg kommer til å savne noe innmari, for jeg har så mange fine minner derfra.

Altså ikke et reisebrev i den forstand, så om flere gidder så kan de jo egentlig bare fylle på.

Første innlegg i denne tråden handler naturlig nok om min aller første erfaring med BA sin 747. Det var i Juli 2008, og den andre gangen i livet der jeg skulle legge ut på stor-ekspedisjon helt alene. Den første var til New Zealand året før.

Dette året ville jeg til Seattle for å se på flymuseet og så ville jeg videre til Anchorage og Nome etterpå.

Opprinnelig hadde jeg, som hardcore SAS fan, booket SAS i C tur/retur SEA. Men så kom jeg over et tilbud på et forum. BA First Class for ca 25.000,-. Det var 11.000,- mindre enn C billetten med SAS. Det var First Class og det var et nytt flyselskap på long haul. Det måtte prøves.

Etter den turen var jeg helt solgt på BA. Jeg husker jeg var på Concorde Room på LHR T3 og jeg prøvde å finne meg noe å spise, som den rookien jeg var. Da kom en etter meg og spurte hva jeg ville ha. "Hva har du", spurte jeg. "Nei, nei... hva vil du ha?" - responderte han.

Jeg sa at i en perfekt verden ville jeg vel hatt eggerøre og bacon og en øl. -"ok" svarte han og kom tilbake noen minutter senere med eggerøre, bacon og øl. Da var jeg nesten solgt allerede.



Da jeg satt foran på 1A og spiste hummersuppe og drakk champagne... da var jeg HELT solgt.





Etter den turen skulle jeg aldri fly på noen annen måte noensinne. HELT sånn ble det ikke. Ihvertfall ikke First class, men tror jeg har logget rundt 80+ flights i BA 747 og i alle klasser.

Neste post her blir vel oppdagelsen av skuff og Club Kitchen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote