View Single Post
Old 20-06-2019, 03:56  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: TWA hotell på tur til Karibien

Etter en strekk var det på tide å sjekke ut og spasere bort til Terminal 4 igjen.


N8083H Lockheed Constellation L1649A Starliner TWA JFK Airport KJFK 04.06-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


TWA Hotel
by Rolf Jonsen, on Flickr

Hva skal man si om dette hotellet? Det er meget flott laget til både rommene og fellesområdene. Connien utenfor hotellet er en attraksjon i seg selv.

Takterrassen er flott for å kikke på fly og ta seg en øl, men det er vel langt unna og «feil» plassert for de mest ihuga flyfotografene, i og med at sola ikke kommer helt rundt før sein ettermiddag, og at det er begrenset med hvilken trafikk som kommer inn i hjørnet hvor hotellet er. Det skal sies at jeg ikke var over på den vingen som er på motsatt siden av Terminal 5.

Prisen er også vel stiv, totalinntrykket fikk en liten knekk da sluket i dusjen ikke fungerte optimalt og såpe/sjampodispenserene var nesten tomme. Ellers var det et flott hotell, elektriske blendingsgardiner sørget for at rommet blei bortimot helt mørkt, selvi dagslys.

Det er 10 minutter å gå til Terminal 4, vil tro at det er raskere å gå enn å ta Airtrain til Terminal 5 og krysse over til hotellet.

Vil si at det er verdt å ta turen å kikke innom om man har et litt lengre opphold på flyplassen. De har pakker for dagrom, men tror ikke man får rom med utsikt mot flyplassen da.



Budet på businessoppgradering til Caribbean Airlines hadde gått igjennom, så jeg fikk sjekket inn på egen innsjekk, bak en nonne som brukte en halv evighet, mens resten av reisefølget hadde stått i kø en halvtime allerede da jeg kom.



Tok meg en tur innom sjappa for å sjekke




Uten at jeg blei alt for begeistret.

Jeg tok meg noe godt å drikke, samt litt snacks så besøket ikke var helt forgjeves.

05. juni 2018, 00.50
Caribbean Airlines
BW 551 New York JFK – Port of Spain
Business 2F
9Y-JCM Boeing 737-800

Da jeg boarded fikk jeg flashback til «Dallas» da jeg så setene, 80-tallsintrykket ble ikke noe mindre da jeg såg igjennom sikkerhetsvideoen med noe dårlig lydkvailtet.




Vi kom oss i lufta med byen i det fjerne.


Drikkeserveringen startet rett etter takeoff, siden jeg skulle rett på jobb morgenen etter blei det juice.


Menyer blei utdelt og matbestilling blei tatt.


Jeg gikk for lammet, som smakte ganske bra.


Etter å ha duppet av var vi snart på bakken igjen.






Servicen om bord var ingenting å klage på, det må sies at jeg duppet av rimelig kjapt etter maten var servert, helt greit sete å sove i. De som satt baki fikk servert noen å drikke, samt en sandwich.



Takk for at dere tok dere tid å kikke igjennom rapporten
RJon is offline   Reply With Quote