View Single Post
Old 03-02-2019, 16:50   #1510
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det ser ut som om SAS har mye rot på mapping av nummer for codeshare.

Booket en flight SK6841 fra LAX 08:00 som flys av United og får senere varsel om at flighten er endret til 07:15. På SAS.no får jeg ikke opp flightnummer hos United, men i mailen om endringen står det at det er flight SK6841/UA1640 07:15. Det virker som en normal hendelse til jeg begynner å sjekke.

Support runde 1)
På sas.no selger de når jeg sjekker fortsatt SK6841 med avgang 08:00(ingen avganger 07:15 tilgjengelig) og på united.com selger de UA247 07:15 og UA1640 08:00. Når jeg sjekker min booking hos united står det at jeg er på UA247 07:15. Får personen på support til å endre avgangtid til 08:00... som jo er det SAS fortsatt selger.

Support runde 2)
Min avgang har blitt endret til 07:15 igjen, men nå selger SAS SK6841 07:15 og SK6867 08:00. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867. Mye forvirring og sjekk med support for support da SK6841 og SK6867 mapper til samme flight hos United ifølge hva de får opp på skjermene sine. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867 selv om det ser likt ut for dem. Sjekker senere hos United og ser jeg er flyttet til UA1640 08:00 der.

Flytype som ble vist av SAS var ikke den samme som den United viste for noen av flightene så det er mye som feiler her.

Moral: Ved booking av codeshare hos SAS så sjekk alltid med de som faktisk flyr om man ikke ønsker overraskelse ved innsjekking.
Har hatt flere runder med denne og fikk selvsagt heller ikke sjekket inn online.

Kom tidlig på flyplassen i Los Angeles og de nektet meg også å sjekke inn der og sa jeg måtte ringe SAS. SAS support insisterte de at alt var OK på deres side. Etter et par runder godtok de likevel å "gjøre noe" og med SAS support live på telefonen fikk jeg endelig sjekket inn.

Nå vises bookingen hos SAS som "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS Sales & Service for hjelp."

Og listingen av alle mine bookinger hos SAS fungerer fortsatt ikke på sas.no etter en måned og flere runder med support hvor jeg til og med har måtte gi dem passordet mitt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote